Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
mit nye 40" F5005 LED som jeg ellers er glad for er begyndt at summe :((

Måske har det gjort det fra starten, det ved jeg ikke.

Summen er acceptabel lav ved alm TV signal, men så snart der kommer signal fra PC via HMDI 1920x1080 60hz så bliver summeriet 3x højere og er irriterende :s

Det er lige meget om der er meget lys bagrund eller ej, har prøvet at reset til default indstillinger på TV'et.

Er der nogen der har oplevet samme problem eller ved hvorfor den gør sådan ?

overvejer at ombytte TV'et.
Summen ved LCD TV har jeg oftest oplevet værende forårsaget af baglyset hvor det forværres når baglyset formindskes. Tit pga en omformer.

Hvis du selv sænker baggrundsbelysningen og det bliver værre er det sikkert en konverter.

Er det indefor garanti så få det tjekket.
Hej Nexus

jeg har prøvet at hæve og sænke baglyset, ingen ændring. Heller ingen ændring hvis billedet skifter fra hvid til sort.

har prøvetvat reset'e tv'ets indstillinger.

har prøvet den anden hdmi port.

jeg overvejer at ombytte tv'et, men frygter at nøjagtig samme summe lyd er på det næste samsung led tv.... er allerede begyndt at kigge på andre mærker O-O
Brugeravatar
Af A 666
El giganten siger : prøv software opdatering.

Slamsung support siger: Prøv anden enhed, prøv andet hdmi kabel, prøv software opdaterig.

Jeg prøver tingende igennem i aften, hvis det stadig er samme fejl så regner jeg med at hente en ombytter i morgen/lørdag.

Fandmer ikke meget held jeg har med samsung for tiden. Jeg sidder nu med min tredje samsung tab 3(inden for 3 dage), der var fejl på de første 2, sne på skærm og knirkeri i kabinet. Nu har jeg så lige set at min nr-3 samsung tab 3 også har en fejl....selve skærmen er ikke helt lige med glasset, det vil sige at skærm og kabinet sidder skævt sammen og man kan se top baren er tykkere i højre end venstre side... flot samsung ! Den her ryger også retur til el giganten i morgen til en ombytter. Måske den fjerde er i orden.
Brugeravatar
Af A 666
SÅ!

Når TV'et er forbundet til PC kommer der stadig en summe lyd, uanset hvilket kabel og adapter jeg bruger. MEN hvis jeg trækker HDMI kablet ud af TV'et så fortsætter summe lyden bare ! Dvs det er IKKE kilden det er galt med, TV'et summer bare der ud af i 5-10 sekunder, lige indtil der kommer et "skilt" op på skærmen hvor der står "kontroller kabelforbindelse..." så stopper det-

Der er vist ingen grund til at prøve med en anden HDMI kilde end min PC. Det skal sgu da virke uden summeri. :s

Jeg prøver som det sidste med en software opdatering...men tror ikke på det ændrer noget.

Min konklusion indtil videre er at TV summer så snart det får et 60hz input på HDMI(det er nok at TV'et tror der er en 60hz kilde åbenbart)

:s :s

#EDIT#

Samsung 40" F5005 Findes slet ikke på listen på samsung.com(redirect til dk)

Så det er ikke muligt at hente software opdatering sådan lige umiddelbart ;;)
Af Lars K
Mener heller ikke at F5005 er lavet i en 40"
Af DavidHimself
Nexus skrev:Mener heller ikke at F5005 er lavet i en 40"
Det håber jeg da... ellers har Mutanten et problem ;)
F5005 LED findes i 22, 32, 42, 46 og 50"

Sikker på at det ikke er en 42" udgave du har eller evt. en 40" EH5005?

Er vi ude i en af Elgigantens special versioner?

Hvor om alting er så burde firmwaren til F5005 serien være den samme uanset størrelse.
Af Lars K
Lidt kryptisk siden 40" versionen ikke er på den nordiske Samsung side men 5 tallet i serie nummeret oftest relaterer til en nordisk model.

Men ja den skulle være kompatibel. Seneste firmware er 1022.1 fra 2014.01.15.
Brugeravatar
Af A 666
jones31/Nexus

Cool.. Jeg prøver at opdatere det i morgen eftermiddag. Men helt ærlig er der nogen tilfælde hvor en firmware opd har fjernet summen / buzz på et LED TV ?

Jeg er nu overbevist om at selv 50hz summeriet fra alm tv signal eller andre kilder også buzzer for meget på det her TV. Kan høre det summer nu fra 3 meters afstand i et stille rum..
Af Lars K
Tvivler på at en opdatering af firmwaren gør noget ved problemet men så har du da streget det af listen når du snakker med supporten.