Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg overvejer at købe et Samsung 46F8005 Smart TV . En kollega har købt et og er egentlig meget godt tilfreds. Dog er der en ting han ikke kan få til at fungere på det. Hvis det er generelt man ikke kan dette, så er det måske ikke det rigtige tv for mig.

Derfor vil jeg spørge her i dette forum:

Der er jo dobbelt tuner i det. Det virker fint med at optage en kanal mens en anden ses imens. Men han blev også lovet at to programmer kunne optages, også selvom tidspunktet var ens, altså når han ikke var hjemme. Det der imidlertid sker ved forsøg på programmering af fx et program kl. 20 på DR 1 og et program på DR2 kl. 20, ( det er via Stofa kabeltv) er at ved programmering af optagelse nr. 2 kommer der en besked om, at tidspunktet allerede er reserveret, om han ønsker den ene eller anden kanal, men ikke en mulighed for optagelse på begge samtidig?

Der er benyttet en ekstern harddisk på 1 TB med seperat strømforsyning og TV'et har formateres harddisken korrekt. Alt virker, bare ikke dobbelt optagelse på samme tidspunkt når han ikke er hjemme.
Samsung siger opdatere firmware, men jeg har ikke været i stand til at finde frem til et sted den vil opdatere via USB.
Nogen der har nogle råd til både optagelse med dobbelt tunere og opdatering? Hvis I afprøver på jeres eget tv magen til, så husk samme starttidspunkt og samme dag, det er her problemet opstår.
LEDTiger skrev:Hej.
...
Nogen der har nogle råd til både optagelse med dobbelt tunere og opdatering? Hvis I afprøver på jeres eget tv magen til, så husk samme starttidspunkt og samme dag, det er her problemet opstår.
Hvis problemet skyldes, at starttidspunkterne er ens, så ville jeg nok sætte starttidspunktet et minut tilbage på den ene udsendelse...
Af wiesel
Mine forældre har samme problem. De optager via EPG, vi kan heller ikke få den til at optage 2 programmer samtidig på 2 forskellige kanaler. Fik at vide i sin tid, da vi købte det i Fona at det kunne lade sig gøre - men efter utallige forsøg har jeg opgivet at få det til at virke. De har yousee fuldpakke og den nyeste firmware.

En anden ting som også er møg irreterende på fjersynet, er at hver gang man ændrer volumen på deres Sonos Playbar så popper der en skærm op, som fortæller at man har en ekstern højttaler tilsluttet.