Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hamsiel
Skal bruge et nyt pænt tv i køkkenet som skal være max 4 cm dybt og med Netflix.

Derudover skal det kunne monteres med en wire så det kan komme helt ind til væggen. Der skal altså være stik i siden.

Har et ældre meget tyndt Samsung hængende nu.

Men De nye modeller fra Samsung og Philips har stikkene på bagsiden så antennestikket stikker bagud. Det gør jo lige at tv'et skal hænge flere cm ud fra væggen. Det duer ikke da jeg så ikke kan åbne vores ovn :-(

Er der virkelig ikke nogen der laver et fladt tv med stik i siden mere. Jeg så et 40" JVC i elgiganten som havde det. Men det var knap 7 cm dybt.

Nå ja lige en sidste ting. Under 3.000 :-).

Tænkte det selvfølgelig kunne lade sig gøre da det nu 2 år gamle Samsung der skal skiftes kun kostede 2800 dengang...

mvh

Kostas

PS: det er kun antenne og strøm jeg skal bruge. Der skal ikke tilsluttes noget til tv'et derudover.
Af Hamsiel
Det ser ellers fint ud. Men problemet er stort set det samme mht strømstikket. Det koster mindst 2 cm mere.

Fatter ikke de laver det på den måde. I min verden giver et 3-5 cm tv ikke mening når det skal hænge 5 cm. fra væggen :((
Af Globulus
Hvis der ikke findes et godt svar på dit spørgsmål, så er det måske det forkerte spørgsmål :)

Skal det nødvendigvis hænge det sted, hvor der ikke er plads til en stor skærm? Eller skal der nødvendigvis være TV i køkkenet?

Måske indskrænker du dig også for meget ved at ønske indbygget Netflix i et TV på min. 32" og max. 3.000 kr. Så er der jo næsten kun Philips og Samsung som du allerede har undersøgt og ikke kunne bruge.

Hvis du dropper Netflix og måske endda går ned i 22"-26" kunne det måske tænkes, at du kan finde et Blaupunkt/Toshiba/Denver eller hvad de ellers måtte hedde. Der er måske en lidt større chance for, at disse størrelser er tiltænkt køkkener og derfor har antennestikket i siden.

Og hvis du går ned i 26" skulle der nok være penge til overs til en Apple TV. Så er spørgsmålet blot, om sådan en ekstern boks kan gemmes pænt af vejen.
Af Hamsiel
Der er skam vægplads nok til 50" men ikke i tykkelsen :-).

Har jo netop et 32" uden netflix hængende.

Sagen er blot at vi har et rotationsprincip hjemme hos os. Når nogen skal have nyt udstyr er det mig - så går mit i arv. I denne situation vil knægten gerne have et 32" til sit værelse.

Det kan han få ved at jeg køber nyt til mig selv og sender køkken tv'et i soveværelset og soveværelses tv'et på knægtens værelse.

Præcis som når jeg køber ny telefon. 5S til pappa, mor får 5'eren, søn får hendes 4S og datter sønnens 4 etc.

Så jeg kunne mange ting - men skal det gøres rigtigt skal mine krav opfyldes :)

Har apple tv men vil ikke have det hængende i køkkenet og slet ikke have 2 fjernbetjeninger eller en universal derude.

Ved godt jeg er besværlig. Men det er 3 simple krav som burde kunne opfyldes :-).

Hvis det hjælper at smide mere mønt efter det eller gå op i 40" så må det jo være løsningen....