Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have mig et nyt stykke elektronik, og det skal dælme være et TV!
Jeg vil helst have et til omkring 5000, men er villig til at gå over, hvis der er en god grund. Det skal minimum være 42", men meget gerne mere. Jeg skal spille Playstation 4, se TV og film på det. 3D, smart-TV osv. er ikke en nødvendighed (medmindre I mener det, og kan argumentere for det).
Jeg har selv et par forslag, som I skal være velkomne til at kommenterre på. I må selvfølgelig også komme med jeres egne idéer, men begrund gerne hvorfor, jeg skal vælge lige netop det TV.

Lige nu hælder jeg mest til Sony eller Samsung.
Men hvad er forskellen på Sony's W6, W8 og W9? og er det en forskel der er værd at betale for?
Og hvad er forskellen på alle de forskellige W6-numre? W655A, W656A, W650A, W654 kan alle fåes i 42" til plus/minus 5000 kr.

Hvad med plasma? Jeg har hørt at billedkvaliteten skulle være bedre der.
- Men SKAL de ikke transporteres stående?
- og er de ikke dårligere når det kommer til gaming?
- Skal man ikke gennem en masse break-in?
Break-in er jeg villig til, men de to andre ting bekymrer mig lidt. Især det med transporten, da jeg helt sikkert kommer til at skulle flytte den inden for et halvt års tid.

På forhånd tak for hjælpen. I er de bedste! :) :) :)
PeterD skrev:1.Sony W6

2.Pana (til tvkiggeri)

Ps. Check også komplett.dk og elgiganten.dk for
priser på skærmene. Ofte er de 2 hurtige med prisnedsættelser.

PS. Køber du i butik, så beslut dig FØR du taler med en sælger..
Tvivler du på en sælger evner de må godt nok bliver fornærmet dem der arbejder i Elgiganten med den udmelding. ;)
PeterD skrev:De taler jo for deres syge moster og hvis de kan sælge en skærm med større avance, ville de så ikke det?
Vil give dig ret i, at nogen sælger burde be fader vor engang imellem, men lad nu være med og skære alle over en kam. Alle sælgere i de forskellige erhverv vil da tjene penge, skal bare gøres på en rigtig og ærlig måde, så begge parter føler de har gjort en god handel.

Ligesom du for penge af Panasonic ik :-) Du beskriver faktisk lidt dig selv når du skriver om alle Elgigantens sælgere kun fokusere på det de tjener mest på og det er den holdning de har til tingene. Er jo lidt som du siger, LG og Samsung er lort, Panasonic er det eneste rigtige og kun plasma.
Lad nu være med det PJAT, Jones31!!

Ved godt at jeg bliver hængt ud for min plasmakærlighed, og kærlighed gør blind MEN hvis du og andre interesserede kigger lidt længere oppe vil du kunne se at jeg anbefaler Sony foran Panasonic.

Jeg siger ikke Panasonic er det bedste. De har også fejl. Måske Mange fejl!! Men er Samsung eller Phillips bedre??

Det er almindelig kendt at plasma giver mest billedkvalitet PR. Krone, især i 4-5000 kr's klassen ellers gør dig den tjeneste at læse på hdtvtest.co.uk,trustedreview.com og andre sider..

Det eneste jeg ønsker er at folk får en vejledning i hvor de får den bedste billedekvalitet og jo flere oplysninger de giver jo bedre kan jeg sammen med jer andre anbefale en skærm, hvadenten det er LCD,LED eller plasma.

Jeg har flere gange før påpeget at plasma IKKE er for alle og jeg går også ud fra at brugere af dette forum OGSÅ søger informaion andre steder end netop denne side....

Og lad os så komme videre i teksten og hjælpe trådstarter.
jones31 skrev:
PeterD skrev:De taler jo for deres syge moster og hvis de kan sælge en skærm med større avance, ville de så ikke det?
Vil give dig ret i, at nogen sælger burde be fader vor engang imellem, men lad nu være med og skære alle over en kam. Alle sælgere i de forskellige erhverv vil da tjene penge, skal bare gøres på en rigtig og ærlig måde, så begge parter føler de har gjort en god handel.

Ligesom du for penge af Panasonic ik :-) Du beskriver faktisk lidt dig selv når du skriver om alle Elgigantens sælgere kun fokusere på det de tjener mest på og det er den holdning de har til tingene. Er jo lidt som du siger, LG og Samsung er lort, Panasonic er det eneste rigtige og kun plasma.

Så sandt som det er sagt.
2 rigtig gode skærme, så det er et svært valg.....

Udover at læse på div. danske og udenlandske sider (hdtvtest.co.uk og andre) om hvor godt skærmene performer, spiller følgende måske også ind:

-Placering i rummet.
-Lysindfald.
-Design.
-Om det skal op og hænge eller placeres i reol.

-Transporten. Tja. Min plasma lå skråt oprejst på en tur på 7 km og den tog ikke skade..

Men igen: 2 gode skærme.