Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Egeberg78 skrev:Jeg købte 50W656A i Elgiganten, og er super glad for den. Den får min varmeste anbefaling.

Du skal dog gøre op med dig selv, om følgende vil være en dealbreaker:
- Alu/sølv ramme frem for sort.
- Montering på væggen via den medfølgende sokkel kombineret med den tykke bund på bagsiden af TV'et gør, at TV'et hænger en anelse ud fra væggen (omkring 6 cm).
- Ekstern strømforsyning (kan monteres på væggen bag fjernsynet, hvis du vægmonterer det).
- Kun 2 HDMI-indgange.
- Tynd lyd i de indbyggede højtalere (Er selv vant til soundbar, så inden jeg fik den koblet på, synes jeg det lød meget "kasse-agtigt").

Til gengæld er den:
- Nem at vægmontere
- Du skal ikke investere i yderligere beslag til vægmonteringen (medmindre du vil have drejebeslag på, så kan du løbe ind i problemer med den måde, som bagsiden af skærmen er opbygget).
- En super skærm til eventuel gaming.
- Kommer med ok basisopsætning af billede og kan nemt tweakes.

For mig at se den ideelle skærm i prisklassen 5-6000kr. Det er slet ikke aktuelt for mig, at bevæge mig op i 8-10000kr, det bruger vi simpelthen ikke tv'et nok til :-) Og så synes jeg egentlig ikke, at man får så meget mere ved at smide 1/3 mere for TV'et, men det er nok bare mig.

Det vil så også levne dig lidt mønter til evt. at investere i en soundbar, hvis du ikke har en i forvejen.

Der følger vel også en fod med, eller kan den kun hænge på væggen?
PeterD skrev:Enig...

Brugt elektronik....Ved aldrig hvor lang tid i træk det har været tændt...

Der er også:

42" til 5400 kr:

http://www.komplett.dk/panasonic-42-3d- ... 60y/776226

eller

50" til 7300 kr. og så lidt blu for resten...

http://www.komplett.dk/panasonic-50-3d- ... 60y/776231

Men skal man ikke igennem alt muligt break-in og sådan med plasma? Og er det sikkert at transportere?
joko4 skrev:
Men skal man ikke igennem alt muligt break-in og sådan med plasma? Og er det sikkert at transportere?
Det er med en vis påpasselighed ved brug i starten ved de første 200 timer men søge i forum der for du mere info eller peterD som plasma mand. :)