Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Hvilket TV er bedst ? ;;)

De koster begge 2500 kr nu.

LG N5200
http://www.fona.dk/elektronik/tv

Samsung UE40F5005XXE
http://tilbudsavis.elgiganten.dk/

Mit prisleje går op til 3000 kr, kan strække mig en lille smule. Det skal mindst være 32" og må gerne være så stort som muligt.(FULL HD pga det gør det hele nemmere med 3 skærme fra PC med samme opløsning)

Skal bruges til at se film fra PC via HDMI og til almindelig TV glo'ning.
Smart TV(som ikke er smart) er jeg ligeglad med, 3D som bare er åndssvagt har heller ingen værdig for mig.

Jeg er ikke helt sikker på min viden omkring de to TV, men som jeg ser det så har LG'et et IPS panel som giver mere naturlige farver end samsung's mpva/pva panel. Samsungen skulle efter sigende også have væsentligt lyd. Kan bedre li' samsungs design. Men billedet er det vigtigste for mig.

Er der nogen der har noget klogt at sige om de her to, eller evt et bedre alternativ ?

På forhånd tak :)
Senest rettet af A 666 26 dec 2013, 11:20, rettet i alt 1 gang.
hvis du kan strække den til 4000 har Fona tilbud på et panasonic 42" st60 imorgen hvilket er helt vanvittigt billigt, har selv lige købt et til 5k hvilket også var rigtigt billigt da de ellers stod til 5700 som de billigste, så får du et super plasma tv som sparker alle de lcd i den prisklasse af banen, vil faktisk sige alle lcd overhovedet. 4k for det tv er en sindsyg god pris
Brugeravatar
Af A 666
Hey Tommyaa, tak for det hurtige svar !

Hold kæft hvor ser det lækkert ud det ST60Y. Specifikationerne tiltaler mig også rigtig meget...har i forvejen et LG 50" plasma, så ved godt hvilke fordele der er med plasma.

Men nu skal det bruges i soveværelset og det kommer til at hænge/stå lige op af fodenden og derfor har jeg en tanke om at et plasma TV vil buzze for meget når jeg ser noget med lav lydstyrke når jeg er så tæt på TV'et. I stuen er buzz ingen problem da jeg sidder 4 meter væk og har højere lydstyrke på. Prisen er pisse skarp, men meget over hvad jeg havde forestillet mig at bruge.
Brugeravatar
Af A 666
Tommyaa, har ved du om ST60 har blæsere i TV'et ? Dette er et no go for mig.
Jeg oplever ikke noget problem med buzz overhovedet, og st60 har heller ingen blæsere, man får bare ekstremt meget billede for pengene på disse plasma i forhold til lcd, personligt kan heg ikke holde ud at se på det. det har iøvrigt også de nyeste smart tv funktioner
der medfølger iøvrigt sådan en pen man kan bruge til at "tegne" direkte på tv'et samt et enkelt par briller, jeg ved ikke om man kan sælge det for nogle hundrede evt. men hvis du kan få 200 for brillerne er vi jo på 3800
Brugeravatar
Af A 666
Ok, tak for info. Jeg vil overveje det TV, men tror ikke pengepungen er til det(fattig lærling)

Er der nogen der har erfaring med en at de to overstående skærme ? Eller evt alternativer i samme prisleje ?
ST60 ville være det logiske valg. Super skarp pris og godt billede til film og bold. (Netop der hvor plasma har sine styrker)

Tænker næsten selv på at anskaffe et til prisen.

Hvis jeg stod i samme situation og var lærligt ville jeg vente eller leve af rugbrødsmadder i 2 måneder og så købe ST60 eller et X60 til 3500 kr.(fast standardpris for 42")..Det kan måske ikke gå på nettet og bla.bla.bla. Men leverer bare et bedre standardbillede end de fleste af konkurrenterne i den prisklasse..
Brugeravatar
Af A 666
Slamsung 40" F5005 til 2500,- bestilt(var udsolgt i el giganten). Skulle ankomme på fredag.

Grunden til det blev Samsung er at det har bedre lyd end LG'en. Billedet havde jeg ikke en ordenlig mulighed for at sammenligne i forhold til hinanden desværre, så jeg måtte satse på det generelle indtryk jeg kunne få af diverse anmeldelser jeg kunne finde på nettet. Panasonic'en jeg blev anbefalet er desværre for meget over mit budget.
Samsung 40" F5005 kan du bestemt også godt være tjent med, til det du ska bruge det til - har et fornuftigt billede, når du lige får det indstillet rigtigt og er et godt tv til prisen - et perfekt valg til soveværelset og så er det helt lydløst :) Har selv en D model, som jeg har været rigtig godt tilfreds med og jeg ville ikke ha tøvet med at vælge F modellen, hvis jeg stod overfor at skulle ha nyt tv i dag - F modellen har lige en tand bedre billed kvalitet end D modellen :) Desuden er det ikke tungere end, at man nemt selv ka hænge det op på væggen, hvis man ønsker en mere magelig betragtningsvinkel fra sengen :) Et smukt design og et lavt strømforbrug får man også med i prisen, så det ka du godt glæde dig til at nyde :)
Brugeravatar
Af A 666
>Rock

Det lyder godt ! :)

Ved du noget om hvor man kan finde guides eller lignende til at indstille TV'et, evt nogle presets som nogle kyndige personer har fundet frem til er gode ? ;;)