Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheisJ
Jeg er på udkig efter et nyt stue alter. Jeg har på nuværende tidspunkt plasma, men jeg vil gerne tilbage til LCD, da jeg er træt af retention og høj el regning.

Mit forbrugsmønster ca.:
PS4 gaming: ca. 80&
Blu-ray/DVD/Netflix/viaplay: ca. 20%

Jeg overvejede først om 4K var noget, men da jeg spiller meget, og ps4 maks viser full hd vil det nok være spild af penge, da der nok går lidt tid før ps5 er på gaden. Virker det fornuftigt?

Jeg har kigget meget i retning af samsung, LG og sony, men jeg er kommet frem til, at sony nok vil være bedst, på grund af lav input lag, hvilket må være en fordel til gaming. Giver det mening?

Jeg vil gerne have en 55 tommer, og derfor har jeg kigget på Sony KDL55W807 og KDL55W905ABAE. Elgiganten har først nævnte på tilbud i næste uge til 8999 kr. hvilket virker attraktivt, men hvor dan er den i forhold til sidst nævnte (W905)?

/Theis Jensen
Af Egeberg78
Sony er nok at foretrække som gamer, da de lander på det laveste input lag, som du selv skriver.

Forskellen på W8 og W8 ligger efter hvad jeg ved primært i TV'ernes paneler. W9'ere har "bedre" farvegengivelseog sortniveau bl.a. grundet Triluminos teknologien , hvor W8'ere har bedre synsvinkler. Nok værd at overveje, hvis du ikke sidder foran TV'et. W9'ere har aktiv 3D, W8'eren passiv (Jeg ved ikke,. hvad forskellen er, 3D siger mig nul og nix).

Hvis jeg var dig ville jeg smutte en tur i Elgiganten eller lignende og se på TV'erne, for at danne dig et indtryk af, hvad du bedst kan lide.

Personligt har jeg købt en 50" Sony W656A uden 3D. Super fed gamer skærm, er ovenud tilfreds. Og så koster den kun omkring 6k (http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 50w656asae).