Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolas
Hej Alle

Først skal i ønskes glædelig jul og godt nytår. Jeg håber at i alle har fået opfyldt jeres ønsker og at i har styrke til at gennemføre jeres nytårsfortsætter :-)

Jeg har et SAMSUNG UE55D7005XXE som jeg er mægtig glad for. Det virker fint og jeg kan sandt at sige ikke forstå alle de problemer folk har med deres SAMSUNG SMART TV. Vores har virket upåklageligt fra dag 1 det eneste problem vi har haft, er at wi-fi forbindelsen ikke er så god som håbet, så vi har kablet direkte i routeren.
Det er dog nok ikke fjernsynets skyld. Vi har haft mange problemer med vores trådløse forbindelse og vi skal have teknikker hertil lige efter nytår.

Jeg spurgte engang om det var nødvendigt at indkøbe det dyre SAMSUNG tastatur eller der var andre muligheder. Der blev dengang sagt at man kan bruge en LOGITEC tastatur og mus med dongle i USB-porten.

Jeg har endnu ikke prøvet, for hvordan og hvorledes med en driver til det tastatur ?
Af dk9000
Det kan IKKE lade sig gøre på D modellerne :)

Mener godt du kan tage et tastatur og sætte til men musen virker ikke. Og er ret så usikker på om D modellerne overhovedet kan tage et almindeligt tastatur :)

Mener nemlig at vi sælgere fik at vide at det nemlig ikke gjorde og det først kom til syne på E modellerne :)
Hejsa og ilm med nytår.

Ved godt det ikke har noget med dit spørgsmål at gøre, men jeg hæfter mig ved at der intet er at udsætte på smart delen af dit tv !

Jeg har selv et 46 og har kastet håndklædet for længst. Jeg har netop også kablet mit tv direkte med routeren, så forbindelsen er der.

Eks : Youtube streaming falder ud måske efter et nummer hvis jeg forsøger at spille en playliste, og glemte helt i farten at nævne det møje og besvær det i det hele taget er at surfe rundt på nettet på smart tv´et. Jeg har netop købt det meget dyre tastatur og det hjalp da lidt.

Samsung all share som deler enheder på netværket billeder musik samt videoer. Mange , rigtig mange gange kan tv´et ikke "se" enhederne og andre gange kan det. Når man så afspiller et stykke musik som ligger på en pc, falder det også ud og efter genstart af tv kan man være heldig at finde enheden igen.

Vil lige nævne at All share er trådløst og at jeg har en 20 mbit forbindelse

Så nej jeg er ikke tilfreds med smart delen. Har nu permanent tilsluttet en pc via HDMI kabel og sidder i lænestolen med et trådløs tastatur med mus og nyder alt det som sælgeren lovede mig at tv´et kunne

med venlig hilsen

Ulrik
Af Dolas
Hey Ulrik

Skide surt når man ikke får det som håbet og lovet. Det kender jeg alt for godt i mange henseener.

Nu skriver du ikke hvad det er for et TV du har, men jeg går ud fra at det er en C eller D model ?

Som sagt har vi aldrig haft de problemer du og i øvrigt en del andre af brugerne i forum beskriver. Jeg går også ud fra at du har opdateret alt software i TV'et ?
Så er der i min verden kun 2 ting at gøre: Leve med lortet som du har valgt, og være generelt utilfreds med sit dyre TV eller kæmpe med forhander og producent om at få enheden til at virke som lovet og forventet.
På det punkt er der rigtig mange mennesker der giver op allerede inden det hele er startet.

Men men men....

Jeg har en god ven som har et TV helt identisk med mit og han oplevede en masse fejl, bl.a. noget af det du beskriver, med dårlig forbindelse via wi-fi og problemer med at holde på siderne ved surfing på nettet.
Der kom først en almindelig service teknikker fra det værksted der var nærmest og han konstaterede fejlagtigt at det hele var i orden. SAMSUNG sendte senere den samme teknikker ud for at foretage endnu en kontrol af TV'et og en kontrol af sine egne målinger, med samme resultat som første gang han var ude.
Min gode ven gav dog ikke op. Han kontaktede for 5 eller 6 gang SAMSUNG's service afdeling og havde en mindre disput med den medarbejder der nu var tilstede, om hvorvidt han var en pernitten gryn og om hans generelle forventningerne til produktet.
Noget af det centrale i min vens argumentation var, at mit identiske TV leverede det der var lovet og hvorfor hans så ikke gjorde det, samt at han havde gjort indsigelser så længe, at nu måtte de enten bytte TV'et eller sætte kompetente folk på at få det fikset.
Hele historien endte med at der kom en repræsentant fra SAMSUNG Nordic og kiggede på hans TV og gav ham ret i at det ikke virkede som det skulle og at han kunne få et andet TV som de garanterede virkede som det skulle eller han kunne få pengene tilbage:
Han valgte løsningen med et nyt TV og han har været glad siden...

Dette bare for at sige at det ind imellem betaler sig at holde på sin ret til at få det leveret som man har betalt for og samt at man ikke skal give op, bare fordi en reparatør siger at man må leve med problemerne. Det er jo ikke en pose vingumme man har købt, men et skide dyrt TV som bare skal fungerer.
Hej Lars

Dejligt det lykkedes for nogen som ikke bare lige giver op :)

Jeg er i princippet glad nok ved mit tv, men ærgerlig over det ikke virker som lovet. Jeg fik en bærbar i overskud og har nu den sat til tv' et permanent, og det virker jo.

Jeg har ligeledes installeret de apps som en Rune har fremstillet, og de virker meget fint. Har du dem?

Beskrevet andetsteds i forummet, DR.NU og Bonanza

Med venlig hilsen

Ulrik
Af Dolas
Nope

Jeg har sandt at sige ikke gjort så meget ud af den del, men jeg er desværre blevet arbejdsløs og måske noget af alt min overskydende tid skal bruges til at lege med nogle af de ting. Det lyder spændende nok :-)

Jeg er faktisk mere interesseret i hvordan jeg får amerikansk NETFLIX som særskilt ikon inde i SMART funktionen, så man ikke skal skifte DNS hver gang man vil se noget fra den ene eller anden ende af "dammen" ;-)