Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nexium
Hej.
Findes der nogle kloge hoveder som kan lave en app/et script til diverse smartTV.
Ideen fik jeg da jeg læste at nogle politikere vil gøre DR3 til en ren netkanal. Men det er jo kun smart at have en netkanal, hvis det samtidig også er muligt at se den på sit fjernsyn uden alt for meget besvær.

Ideen:
Hvis man kan lave en ’simpel’ app/script der virker som et ”avanceret link” til DR’s hjemmeside, og som selv åbner eksempelvis DR3’s liveplayer (samt laver fuld skærm, tilpasser kvalitet etc etc.). Jeg tænker kun på et link til LIVEplayeren på hjemmesiden.
På den måde bliver det meget nemmere at se DR’s livekanaler via smartTV’ets netforbindelse, i tilfælde af at man ikke har et tv abonnement, eller at signalet er dårligt der hvor man befinder sig.
Som det virker nu, skal jeg jo først åbne TV’ets browser, dernæst åbne mit bogmærke til DR’s hjemmeside, dernæst starte en kanal, lave fuldskærm etc etc. Det ville være så meget nemmere med et script som gjorde sådan noget for en. Er det ”nemt” at lave, eller muligt?

Hvem kan? Ikke mig i hvert fald, - derfor spørger jeg nu jer.