Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjarne H
Jeg skal ud og købe tv imorgen som der står i overskriften.

Det bliver enten

55” Philips 55PFL4908T, eller 46'' Samsungs UE46F6515.

Er dog fuldstændig i tvivl hvilket et af dem...

Nogle der har bare en lille smule mere forstand på det end mig, der kunne pege mig lidt i den rette vej?

Mange tak på forhånd.
Af Globulus
Af de to nævnte modeller har Philips 50Hz panel mens Samsung har 100Hz panel. Jeg er bange for, at Philipsen er noget frygteligt hakkeri at se på - specielt oppe i den størrelse. Jeg ville ikke selv købe en Philips under 6000-serien med mindre det var et 32" eller mindre til sekundært brug. Mangelfuld billedbehandling er ikke så synlig i de små størrelser.

To meget forskellige skærme, du der har fundet dig.
Af Bjarne H
Tak for hjælpen, satte dog budgettet lidt op, og ville købe en Samsung EU46F8005.

Den kostede 7749 i Elgiganten, de havde den dog ikke på lager.

Men de havde en Samsung UE46F8505 til 9.999kr. Som jeg har læst mig til herinde er det samme tv, bare et forskelligt design.

Ville dog ikke give 10.000kr, sælgeren sagde så at jeg kunne få det for 7999 kr.

Så det endte med at jeg købte Samsung UE46F8505.

Hvis der er nogle med forstand på det, er det så rigtigt at det er det samme tv?

Eller burde jeg bytte F8505, og købe F8005'ern ?

Mange tak.
Af BrianH
Ha ha ha... Elgiganten er eksperter i at prakke folk noget andet på, end det de kom efter, hvorefter de skriver på flatpanels om de er blevet snydt. :) :-)

PS. Jeg synes du har gjort et rigtigt godt køb. Prøv at se hvad de andre forhandlere vil have for det...
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2878658/ ... ign-Priser
Brugeravatar
Af edinger
BrianH skrev:Ha ha ha... Elgiganten er eksperter i at prakke folk noget andet på, end det de kom efter, hvorefter de skriver på Flatpanels om de er blevet snydt :)
+1
Af Fredtoft
Bjarne H skrev:Tak for hjælpen, satte dog budgettet lidt op, og ville købe en Samsung EU46F8005.

Den kostede 7749 i Elgiganten, de havde den dog ikke på lager.

Men de havde en Samsung UE46F8505 til 9.999kr. Som jeg har læst mig til herinde er det samme tv, bare et forskelligt design.

Ville dog ikke give 10.000kr, sælgeren sagde så at jeg kunne få det for 7999 kr.

Så det endte med at jeg købte Samsung UE46F8505.

Hvis der er nogle med forstand på det, er det så rigtigt at det er det samme tv?

Eller burde jeg bytte F8505, og købe F8005'ern ?

Mange tak.
F8505 er funktionelt set samme TV, og billedkvaliteten bør være 100 % den samme.

Både UE46F8005 til kr. 7749 og UE46F8505 til kr. 7999 er under detailhandlens normale indkøbspris så det behøver du bestemt ikke være ked af.
Af Bjarne H
Lyder godt, mange tak :)

Ha ha ha... Elgiganten er eksperter i at prakke folk noget andet på, end det de kom
efter, hvorefter de skriver på Flatpanels om de er blevet snydt
Haha ja, better safe than sorry :)
Af Bjarne H
Har et spørgsmål vedrørende det tv jeg har købt, hvis der er nogle der har lidt forstand på det og tid til at hjælp :)

Jeg har brugt instillingerne fra flatpanels test af 8005 tv'et. Det er som følger:

Billedprofil: Film
Baggrundslys 8
Kontrast 92
Lystyrke: 46
Skarphed: 0
Farve: G50/G50
Billedformat: Skærm tilpasning
Dynamisk kontrast Fra
Sort tone Fra
Hudtone 0
Farverum Auto
Gamma 0
Farvetemp. Varm2
Digital Clean View Fra
MPEG-støjfiler Fra
HDMI-sortniveau Lav
Motion Plus Fra
Cinema Black Lav
Rød - 25
Grøn + 24
Blå - 25
Rød + 26
Grøn + 22
Blå + 28

Det virker da også helt perfekt når jeg fx ser NETFLIX, eller nogle andre HD film men når jeg ser normalt tv, som fx tv3, kanal 6, tv3+ osv, er der dog ubeskriveligt meget flimmer, og et lettere sløret billede.

Jeg ved godt at det selvfølgelig ikke kan se ligeså godt ud som når man ser en HD film, men det er ret slemt syntes jeg selv ihvertfald.

Har prøvet at lege lidt rundt med instillingerne, men kan ikke rigtigt komme frem til hvad jeg syntes er bedst at ændre.

Burde jeg slå digital clean view og MPEG-støjfilter til på auto?

Eller er der noget andet man kan gøre, nogle derude der har erfaringer med dette?

Mange tak på forhånd :)