Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I dette tilfælde spurgte jeg specifikt ind til hvordan tv'et var i forhold til brug af PS3. Til dette sagde sælgeren at det ville køre helt glat.. Desuden spurgte jeg ind til input lag, som han sagde der heller ikke var noget af. Desuden har jeg prøvet med diverse indstillinger..
Heldigvis er det så vidt jeg ved imod købeloven, at sælger siger at tv'et gør noget det ikke gør.

Så jeg må i Fona imorgen.

Tak for svar i øvrigt.
Hej skodbo :)

Mener også bare, at du måske sku ha ventet med at købe ny skærm, til du havde bedre tid til at tage dig af evt. Fejl og reklamationer, eller tilbagelevering under fortrydelsesretten :)

Kender ikke graden af input lag på den pågældende skærm og har heller ikke hørt om, at det skulle være et generelt problem på den model - hvis du mener, at der er fejl på dit specifikke eksemplar, eller har kraftig mistanke om det, er det heller ikke noget du behøver begrunde overfor en sælger hos Komplett, via en masse skriven frem og tilbage - du behøver blot reklamere over skærmen og bede om, at de tar hånd om det, samt beskrive problemet, så skal de sørge for resten og sende dig retningslinierne for reklamation, hvordan det skal håndteres osv. - så sku det gerne køre som en normal reklamationssag :)

Hvis det er din skærm det er galt med, er det jo også en lidt forhastet bedømmelse, at det er anmeldelsen af skærmen på Flatpanels det er galt med - men jeg forstår bestemt godt din frustration :)

Er mange der har købt den pågældende model og de kan måske være med til at belyse, om input lag er et generelt problem på den model, inden du griber til at reklamere over den :)
RockMedØerne skrev:Hej skodbo :)

Mener også bare, at du måske sku ha ventet med at købe ny skærm, til du havde bedre tid til at tage dig af evt. Fejl og reklamationer, eller tilbagelevering under fortrydelsesretten :)

Kender ikke graden af input lag på den pågældende skærm og har heller ikke hørt om, at det skulle være et generelt problem på den model - hvis du mener, at der er fejl på dit specifikke eksemplar, eller har kraftig mistanke om det, er det heller ikke noget du behøver begrunde overfor en sælger hos Komplett, via en masse skriven frem og tilbage - du behøver blot reklamere over skærmen og bede om, at de tar hånd om det, samt beskrive problemet, så skal de sørge for resten og sende dig retningslinierne for reklamation, hvordan det skal håndteres osv. - så sku det gerne køre som en normal reklamationssag :)

Hvis det er din skærm det er galt med, er det jo også en lidt forhastet bedømmelse, at det er anmeldelsen af skærmen på Flatpanels det er galt med - men jeg forstår bestemt godt din frustration :)

Er mange der har købt den pågældende model og de kan måske være med til at belyse, om input lag er et generelt problem på den model, inden du griber til at reklamere over den :)
En simpel google søgning på "ST60 input lag", diverse youtube videoer og en udtalelse fra en insider kilde om at Panasonic er bekendt med det men ikke rigtig prioriterer det, gør at jeg er ret overbevist om at det er generelt :) Ved ikke om det er Panasonics egen indikation men der er ihvertfald bred enighed om at input laggen ligger omkring 74 ms, hvilket er meget højt både i forhold til markedet generelt og i forhold til Panasonics egne modeller.

Ja jeg er enig i at reklamationssagen burde forløbe sådan. Det var bare ikke det der skete. Var jo ikke fordi jeg ikke kunne finde tid til det men efter 4-5 e-mails kunne jeg stadig ikke få at vide hvordan jeg skulle sende den ind og de ville have mig til at optage videoklip af skærmen etc. for at bevise min påstand. Kunne jeg simpelthen ikke overskue i eksamensræset.

Hvordan reklamationsforløbet burde være gået, hjælper mig ikke det store nu :)
Jeg er ked af at høre om jeres problemer med tv'et. Det har skræmt mig lidt ift at hoppe på 50" udgaven, hvis den kommer på udsalg.

Jeg er ikke hardcore gamer, men spiller en del på xbox, og det kan vise sig problematisk jf jeres erfaringer.

Vil dog gerne tage siden lidt i forsvar, for i anmeldelsen står trods alt: "Spiloplevelsen er generelt god, drevet af den hurtige responstid, men vores eksemplar af ST60 havde dog højere input lag end vi er vant til fra Panasonics plasma-tv. Det betyder ikke noget, hvis du tænder spilkonsollen fra tid til anden, men hvis du er hardcore gamer, så vil du formentlig finde oplevelsen en smule problematisk. Vores målinger viste input lag på mellem 35 og 45 ms (i Spil-tilstanden), hvilket er en smule højere end gennemsnittet."

Mange taler om en responstid på 70-90ms, men jeg tvivler på at de har optimeret deres opsætning.

Jeg synes dog flere nyere spil på min xbox har en tendens til at lagge, når de tænker. Fifa 14 er klart værst. Her hjælper det markant at lægge spillet ind på harddisken. Og jeg ville nok tjekke/udskifte hdmi kablet for at udelukke det som problem.

Jeg hopper nok på et sony w6 medmindre w9 eller de nyere samsung falder markant.
TV'et har sådan set et fantastisk billede, problemet opstår bare når man sætter sin PS3 til. GTA V er simpelthen ikke til at holde ud på det, når det hele lagger og slører når man kigger rundt.

Jeg går udfra at tv'et er bygget sådan her og at det ikke er nogen fejl?

Jeg må i Fona den 2 eller 3. For heldigvis har jeg en købelov med mig...
Citat fra forbrug.dk

"Varen er ikke egnet til det, du skal bruge den til, selvom sælger har bekræftet, at den var egnet. Sælgeren, der ved, hvilken computer du har, og hvor gammel den er, anbefaler dig en bestemt printer. Det viser sig, at printeren ikke dur til din gamle computer."

Tror I ikke det er nok til at få pengene retur?