Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har tænkt på om ikke jeg skulle udskifte mit gamle billedrørs tv med et LED tv.

Jeg har kigget lidt på diverse tv, men det fleste indeholder ting som jeg ikke kan forestille mig, at jeg kommer til at bruge som f.eks. 3D, internet adgang og alt muligt andet - ja, jeg indrømmer blankt, at jeg hverken er it- eller tv-nørd.

Well, jeg har været rundt og kigge på nettet og fandt dette Samsung 42" LED-TV UE42F5005 til 3299 kr. hos Bilka.

Er det fint nok ? - kan man kigge på uden at blive træt I øjenene og vil det flimre når det kun er 100mhz ?

hvad er et eventuelt alternativ i samme skærmstørrelse - og gerne i samme prisklasse !
Det lyder fint til prisen.

Problemet med 5000-serien - og andre billige LED-fjernsyn er, at hvis der bevægelse på skærmen, så vil billedet ligesom hakke. Den vil ikke være en flydende bevægelse. Her skal du op i mindst 6000-serien for at undgå dette.

Hilsen

Jens :)
Af BrianH
Smart-tv er noget opreklameret spild af penge. Meeeen, der er et par ting der er godt...

Det er fedt at kunne afspille film, optaget på ens telefon, trådløst på fjernsynet.

Youtube er svært at undvære på tv'et, når man har vænnet sig til det. Her finder man også filmen på telefonen, og trykker på "afspil via tv".

Netflix er nu også ok, selvom udbuddet er noget gammelt lort.

Jeg vil anbefale Panasonic 42" LED-TV TX-L42E6Y (fordi jeg har det selv og synes det er perfekt)

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... =pricesite
Hej

Tak for jeres svar - var specielt glad for informationen omkring Samsungs 5-serie, da jeg slet ikke var klar over dette.

@BrianH

Jeg synes Panasonic 42" LED TV TX-L42E6Y ser interessant ud og vil overveje om ikke det skal være den jeg skal have, selvom den har en masse ligegyldigheder/features som jeg ikke har brug for.

Ellers må jeg kigge efter nogen fra minimum 6'er-serien, hvis det skal være Samsung.

Endnu engang tusind tak for jeres svar.