Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløjsa FP.

Min farmor har overstående Tv og hun har spurgt mig om, hvorfor hun ikke kan se sine HD kanaler fra hendes tv-pakke. Så vidt jeg kan grave mig frem til, så har hendes fjernsyn DVB-C, men kan ikke afspille MPEG4. Er det derfor? Jeg har absolut ingen forstand på de ting, da jeg selv bruger en YouSee boks.

Hvis det er tilfældet, skal hun så ud og have en YouSee boks, før at hun kan se sine HD kanaler?

På forhånd tak.
edinger skrev:Skærmen har DVB-C og DVB-T2 og understøtter MPEG4.

Så med et abonnement med tilhørende kort fra YouSee burde hun kunne se HD-kanalerne uden boks.
Perfekt :)
Skal hun så have sådan et modul, som man sætter kortet ind i? Er det ikke sådan det fungerer?
jesperb-64 skrev:Rolig nu O_O man skal da ikke have et kort for at kunne se hd kanaler. Er der måske sket et eller andet under opsætningen? Måske står damens tv på analog tv eller noget.
Godt nytår!
Ja, det skal jeg så ikke kunne sige. Det er ikke mig som har rodet med hendes tv, men det må jeg jo prøve at kigge igennem.

Hvordan kan du se, at hendes tv kan tage HD kanalerne uden boks/kort?
PF skrev:
jesperb-64 skrev:Rolig nu O_O man skal da ikke have et kort for at kunne se hd kanaler. Er der måske sket et eller andet under opsætningen? Måske står damens tv på analog tv eller noget.
Godt nytår!
Ja, det skal jeg så ikke kunne sige. Det er ikke mig som har rodet med hendes tv, men det må jeg jo prøve at kigge igennem.

Hvordan kan du se, at hendes tv kan tage HD kanalerne uden boks/kort?
Googlede modellen og der stod mpeg 2/4 men måske har jeg kikket på en forkert model(gik lidt hurtig) Hvor gammelt er tv'et?