Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirtp
Hej gutter,

Jeg har købt hus og skal nu ud og have nyt tv.

Jeg vil høre jer hvad jeres mening er ang. tv til 10.000kr?

For mig er det absolut vigtigste billedet - jeg har surround anlæg tilkoblet og smart delen siger mig intet. Designet må dog gerne være iorden også..

Håber på nogle gode forslag fra jer..

Rigtig god jul :)

Mvh Lasse
sirtp skrev:For mig er det absolut vigtigste billedet.
Du spørger med andre ord, om det er til at komme udenom Panasonic ST60?

Nej, det er det ikke. Hold du fast i den 8)
edinger skrev:

Godt ord igen! Kan godt se det bliver skamrost.. Men vil gerne noget andet end plasma. Primært pga det høje energiforbrug..

Er der andre anbefalinger?
Plasmaskærme har et højere energiforbrug, ja. Men det er en myte, at forbruget er signifikant højere.

Derfor er det, ja, undskyld mig, simpelthen ikke et lødigt argument at fravælge en skærm, som ellers imødekommer din selverklærende førsteprioritet, på dét grundlag.

Der kan dog være andre udmærkede argumenter for ikke at vælge plasma. Ingen af dem har dog med billedkvalitet eller strømforbrug at gøre.
sirtp skrev:
edinger skrev:

Godt ord igen! Kan godt se det bliver skamrost.. Men vil gerne noget andet end plasma. Primært pga det høje energiforbrug..

Er der andre anbefalinger?
Nej . .
Af Cyber Andy
Jeg har selv LED og vil have Plasma ST60... det er sq for kræsne købere, men en pris der er til at betale for.

Var selv bange for plasma burn in osv, og købte for 1,5 år siden LED - det har været fint, indtil jeg sammenlignede med et ST60... Det kan noget ingen andre LCD teknologier kan :)
Jeg har returneret et 65ST60 p.g.a. alt for meget elektronisk støj (buzz)...
Så køb kun ST60 hvis du er immun over for plasma-støj!!!
Hvad hjælper super billedkvalitet, når støjen er uudholdelig!!!
@allando:

Buzz er, som du ved, en variabel. Det er billedkvalitet ikke.

Heldigvis har ikke alle ligeså uheldige erfaringer som dig.

Men altid godt med noget modvægt (til PeterD) 8)
Ikke for at skabe røre i andedammen, men køb du en ST60 og se hvad DU ...syntes...

Du vil ALTID kunne finde negative ting om enhver skærm.

INGEN skærm er perfekt, HELLER IKKE Panasonic :-) men hvis det samlede helheldsindtryk ikke er dig så kan du vælge en anden..
Af TVbedreendsko
Jeg er uenig. Jeg har plasma lige nu, men køber led næste gang. Det er muligt at plasma har det bedste billed, hvis man har virkelig gode øjne og kigger på alle detaljer i billedet, men Led er meget flottere at se på efter min mening. Plasma har en mørk glød over sig, hvor led er lysere og stærkere farver. Jeg så på et tidspunkt en fodbold kamp, på min vens store led tv og forskellen var tydelig. Billedet var lyst og farverne meget tydelige. Rigtig flot græs som var meget grønt og blå himmel. Så køb Samsung f8005, som også har et rigtig fedt design. Dine venner vil elske det og nørderne hade det ;)
@TVbedreendsko:

Det er en oldgammel diskussion, du ripper op i der.

Det kan ikke diskuteres, at plasma leverer det mest korekte billede. Bedømt ud fra branchestandarden.

Man kan dog sagtens have personlige præferencer, som trækker i en anden retning, og det er der ikke noget odiøst i. Man skal blot have sin argumentation på plads og ikke postulere, at LCD med LED-belysning objektivt set er at foretrække, når vi taler billedkvalitet. For det er faktuelt forkert.
allando skrev:Jeg har returneret et 65ST60 p.g.a. alt for meget elektronisk støj (buzz)...
Så køb kun ST60 hvis du er immun over for plasma-støj!!!
Hvad hjælper super billedkvalitet, når støjen er uudholdelig!!!

Er støjen værre, end når PS3 kører?

Og har du lyden helt nede på mute, siden du kan høre denne buzz?
Af TVbedreendsko
Ellers så sæt Burhan G på, så kan du nyde buzz lyden ;)