Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har Sony tv KDL40 NX800.

Jeg har rodet lidt rundt i menuerne og googlet, men ikke kunne finde noget.

Er det en funktion i har hørt om nogle tv mærker kan? Slukke skærmen helt og kun bruge tv'et til lyd? Altså så tv kanalen stadig kører, men skærmen er slået helt fra.

Det er for at spare strøm, men stadig kunne lytte til en udsendelse imens man laver mad i køkkenet. Nogengange lader jeg også tv'et køre med mellemhøj volume for at snyde evt. indbrudstyve, når jeg er væk.

Jeg er klar over jeg også bare kan købe en dab radio eller noget O_O
Jeg har et Sony EX524 hvor man under systemindstillinger kan sætte den op til at skærmen er slukket når man hører radio kanalerne. Prøv om du ikke har samme mulighed?
Af kinasko
Hej jeg har fundet det du snakker om med radio indstillinger hvor jeg kan vælge bobler og skærm fra.

men hvor finder du radio kanalerne? dem har jeg aldrig set/hørt
Af kinasko
ah fedt jeg har fundet noget bedre under strømsparefunktion, der er sluk billede mulighed.

men vil da gerne stadig vide hvor du finder de radiokanaler.
Af steen6400
kinasko skrev:ah fedt jeg har fundet noget bedre under strømsparefunktion, der er sluk billede mulighed.

men vil da gerne stadig vide hvor du finder de radiokanaler.
Jeg mener ikke jeg har gjort andet end at lave en kanal scanning. Men det kan så være at det ligger i signalet fra Stofa, som er min leverandør.
Af kinasko
ja okay. Det lyder som om de bare ligger i forlængelse af tv kanalerne, altså ikke i et særlig radiokanal område man først skal trykke sig ind i.
Af kinasko
jeg får udelukkende tv signal fra luften via digital modtager boks købt i elgiganten. Jeg ved ikke om den kan modtage radio
kinasko skrev:Hej jeg har Sony tv KDL40 NX800.

Jeg har rodet lidt rundt i menuerne og googlet, men ikke kunne finde noget.

Er det en funktion i har hørt om nogle tv mærker kan? Slukke skærmen helt og kun bruge tv'et til lyd? Altså så tv kanalen stadig kører, men skærmen er slået helt fra.

Det er for at spare strøm, men stadig kunne lytte til en udsendelse imens man laver mad i køkkenet. Nogengange lader jeg også tv'et køre med mellemhøj volume for at snyde evt. indbrudstyve, når jeg er væk.

Jeg er klar over jeg også bare kan købe en dab radio eller noget O_O
Det med at snyde indbrudstyve hjælper ikke. De ringer alligevel på døren først. Åbner du spørger de om vejen til Fakta (eller noget andet) og åbner du ikke, bryder de selv ind.