Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peewee1812
Hej

Jeg kan se at flere har købt sig et samsung F9005.

Kom med jeres vurdering god som dårlig.

Overvejer elgigantens tilbud på 65" F9005 til 27.777 fra fredag.

Men vil lige høre jeres mening først
Brugeravatar
Af edinger
Brugeren tommyaa skriver i denne tråd:
Jeg har lige haft et F9005 hjemme, men blev skuffet over billedet, så det blev returneret og et Panasonic VT60 købt i stedet. Har du overvejet et Panasonic 55" ST60 i stedet?
Af silkeborg
Har også haft det hjemme i 55'. Det røg retur. Det er dårligt til hurtige bevægelser. Nu har jeg F8505 plasma, det er bedre hvis man ser film på det.
Af Peewee1812
Panasonic vt60 er et NO GO for mig, det har et fantastisk billede uden tvivl, men kan bare ikke leve med den konstante frygt for retention/burn in
Samtidigt har der også været snakket om blæserstøj.... !:(
Brugeravatar
Af edinger
@Peewee1812:

I så fald, hvis du gerne vil slippe for plasmaens dårlige sider, men samtidig stiller store krav til billedkvaliteten, ville Sonys W9'er være et naturligt valg.
Af tommyaa
ja, som sagt røg det retur, jeg synes slet ikke billedet er "naturligt" på det, og led generalt, og så vil jeg hellere leve med noget retention evt, blæserne oplever jeg ikke som generende men der er jo fordele og ulemper ved begge teknologier, tv'et var dog købt til min far , i min egen stue står stadig et kuro som hverken har skyggen af blæserstøj eller retention what so ever.

jeg har dog selv haft et 65" vt30 som fik masser af logoer, men jeg har nu et 55" vt30 som intet har og et gt30 som heller ikke har noget.

så er spørgsmålet om man kan leve med det elendige sort niveau led tv levere, de ser godt ud i butikken, men er du gal shadow detail er jo håbløst ringe så hellere logoer (hvilket jeg ikke oplever alligevel ) jeg synes det bliver alt for "digitalt" et billede at se på samsungen. og så går de jo også i stykker efter 2år og 1 dag ;-)

har en ven der købte et samsung 63" plasma for 2,5år siden, det er netop stået af.