Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af riise_hansen
Jeg har det nye TOSHIBA 37x3030D, der kører 1920x1080p. Og så har jeg en Macbook Intel Core Duo. Jeg kører miniDVI -> DVI -> HDMI.

Når jeg tilslutter TV'et bliver jeg af OS X tilbudt en opløsning på den eksterne skærm på 1920x1080i.

TV'et har et 1920x1080p panel.

Når denne vælges, er billedet "større" end skærmen - computerbilledet beskæres med andre ord. Jeg har sæået overscan fra i OS X.

1) Hvad er forklaringen på dette, og hvad kan jeg gøre for at få 1:1 pixelmapping?

2) Hvorfor får jeg ikke mulighed for at vælge 1080p - men istedet interlaced (i) ?
Af pmeinert
Jeg har det samme problem med min macbook og mac mini på min Samsung LE40M87.

Du kan få det til at virke med SwitchResX fra http://madrau.com. Det er et godt program.

Nu har jeg ægte 1080p hvor jeg ikke skal til at hoppe frem til just scan på fjernsynet hver gang (for den husker det ikke, altså fjernsynet).
Af pmeinert
mester skrev:den her fætter hjalp mig
DisplayconfigX
Det var også mit første forsøg og den har nogle prøve billeder, hvilket kan være rart. Men SwitchResX er nemmere og bruge og har flere funktioner.

Efter mange sorte skærme opgav jeg at få 1080p med DisplayConfigX, men SwitchResX havde den allerede defineret på forhånd og har genvejstast til at komme tilbage til en sikker opløsning når man eksperimenter.