Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af methylen
Mit nye LG 47LA690V kan som så mange andre smart tv faktisk ikke ret meget når det kommer til at afspille videoer fra netværk eller en tilsluttet USB harddisk.

Den kan da slet, slet ikke finde ud af undertekster der ligger med samme filnavn i mappen, uanset formatet på underteksterne.

Mit logiske selv tænker der må da være en VLC app jeg kan installere og bruge VLC player, men nej.

Hvad er der så af løsning? kan det virkelig passe jeg ikke kan downloade en app der fixer det problem? hvad fanden skal man så med et smart tv hvis den er så dum den ikke kan forstå verdens mest gængse underteskter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Smart-TV delen handler strengt taget ikke om mediestreaming. Det er Apps og internetadgang. Der har været medieafspilning længe før TV blev "smart". Men derudover, så har du ret: det kan ikke bruges til ret meget. Du må købe en separat afspiller til dine film hvis du vil være sikker på at de kan afspilles.
Jeg har nu lært at hvis man registrere sig og logger på med sit nye LG login i interfacet, så vil den lige pludseligt gerne afspille .srt filer der ligger i folderen sammen med filen, bare ærgeligt den ikke kan/vil afspille de indbyggede undertekster, for det er jo tit at de downloadede subtitles ikke passer til audioen. Men det er en lille trøst at jeg dog trods alt kan afspille .srt filer

så har vi allesammen vist også lært noget i dag
mit LG har indbygget plex-media-server/afspiller via SMARTshare app'en. Har du prøvet det? Den vil hvert fald gerne afspille mine film med .srt filer.

Alternativt, så synes jeg at fjernsynet streamer meget bedre og mere stabilt, hvis du har lagt filmene i en delt mappe på computeren. Dernæst kan du finde dem via simpellink app'en, og 'browse' gennem filmmapperne.