Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pana man
Tilykke med dit nye tv, he he, nogen KAN man bare ikke vente, så gider man squ ikke og spare en tusse, og HVIS uheldet skulle være ude, så er der jo ikke langt til butikken. Jeg har forgængeren og med analog signal fra fælles antenne står det rigtig godt, alle er ihvertfald imponerede når de ser den, og når man så sætter DVD til, så måber man altså, og din er jo sikkert endnu bedre, glæder mig til jeg får en HDD med HDMI....
Mvh. Pana man
Af Kox
Men HOV, synes ikke jeg kan få noget PIP-agtigt igang. Altså f.eks. tvprogram i venstre halvdel af skærmen og tekst-tv i den anden.
Har pløjet, den iøvrigt mildest talt elendige, manual igennem og kan ikke finde noget.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg er bange for, at der ikke er PiP i den model. Der er noget lignende i den lidt større PX700-serie, men om det er meromkostningerne værd, tror jeg ikke. Personligt synes jeg også, at det er mere en slags "gimmick" som man bruger et par gange, og så ligger funktionaliteten ellers brak. Der vil jeg hellere have, at de bruger de penge på bedre billedkvalitet. Det får man mere ud af... :)
Af Ersgaard
Kox skrev:Men HOV, synes ikke jeg kan få noget PIP-agtigt igang. Altså f.eks. tvprogram i venstre halvdel af skærmen og tekst-tv i den anden.
Har pløjet, den iøvrigt mildest talt elendige, manual igennem og kan ikke finde noget.
Hej.

Det kan man godt, men de er LIDT besværligt.
Hvis du står på tekst-tv, skal du trykke to gange på "menu". Derefter kommer muligheden for at skifte mellem PIP og alm ved at bruge "pil-hjulet".

Ja, jeg sagde jo, at det var lidt besværligt ;) ¨

/Ersgaard
Af Kox
Ja det er både lidt besværligt og også lidt fesent synes jeg ;o) Det kan dog ikke spolere glæden over mit nye alter.
Bliver billedkvaliteten meget bedre med Selector, for jeg er faktisk stadig helt tilfreds med billedkvaliteten?
HAr dog endnu ikke set DVD på dyret, så ved endnu ikke hvad det egentligt kan hvis signalet er i top.
Af Ersgaard
Kox skrev:Ja det er både lidt besværligt og også lidt fesent synes jeg ;o) Det kan dog ikke spolere glæden over mit nye alter.
Bliver billedkvaliteten meget bedre med Selector, for jeg er faktisk stadig helt tilfreds med billedkvaliteten?
HAr dog endnu ikke set DVD på dyret, så ved endnu ikke hvad det egentligt kan hvis signalet er i top.
Hej igen.

Jep, det bliver væsentlig bedre. Enkelte kanaler sender/bliver dog fortsat i moderat kvalitet, men de fleste bliver væsentlig bedre.
Jeg har selv anskaffet mig en Selector i forbindelse med PX70'er-købet, og det er en god investering. Der er TV1000 og Canal plus med i en begrænset periode, og de sender faktisk i noget der ligner DVD-kvalitet.

/Ersgaard
Af Kox
Så så vi James Bond på DVD igår. Kæresten gav selv udtryk for, helt af sig selv, at det var da et skidegodt billede, og hvordan har vi kunnet leve med vores gamle tv. Apparatet er godkendt!
Har ikke købt Selector endnu, synes faktisk at billedet stadig går stadig ski** godt.