Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af geh
god aften alle sammen....

Jeg har et samsung tv 8005 serie.
jeg kom så på en kanal og den begyndte at hakker i det, jeg gik så igang med af søge på nettet og fandt denne link...

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=27731'

Her er der en der skriver at han har 100% i signalkvalitet og signalstyrke. og lidt fejl i bit.
Men hvis jeg nu har 100% i signalkvalitet og mellem 50 - 55 på en kanal og næsten 70 på en anden kanal og 0 bitfejl er det så godt eller skidt????

Eller skal signalkvalitet og signalstyrke være 100% eller skal jeg gennem på min antenneinstallation for fejl.

Har Yousee som udbyder.....

Med venlig hilsen GEH
Af Bent odense
geh skrev:god aften alle sammen....

Jeg har et samsung tv 8005 serie.
jeg kom så på en kanal og den begyndte at hakker i det, jeg gik så igang med af søge på nettet og fandt denne link...

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=27731'

Her er der en der skriver at han har 100% i signalkvalitet og signalstyrke. og lidt fejl i bit.
Men hvis jeg nu har 100% i signalkvalitet og mellem 50 - 55 på en kanal og næsten 70 på en anden kanal og 0 bitfejl er det så godt eller skidt????

Eller skal signalkvalitet og signalstyrke være 100% eller skal jeg gennem på min antenneinstallation for fejl.

Har Yousee som udbyder.....

Med venlig hilsen GEH
Hvis dine tv-installationer ikke er i orden kan det betyde forstyrrelser i form af pixelering (små uskarpe firkanter på tv-billedet eller hakker som du oplever det, så dine kabler/stik skal være HF/TÆT.
http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/
Af geh
Hej Bent odense

jeg har ikke dette problem på alle kanaler det er mest animal planet.

Men som jeg forstår det fra mit link jeg sendte med så skulle der kommer en bitfejl hvis den begynder at hakke.

alt mit antenne er HF-tæt.
mit antennekabel har jeg fået fra en yousee mand. (en ven)
og alle f-stik er presse på og alle antennestik er sådan nogen man skruer på.
Alt er i metal og skulle være hf-tæt. Det stod der på hjemmesiden jeg bestille fra.
Senest rettet af geh 17 dec 2013, 18:15, rettet i alt 1 gang.
Af geh
okey.
Men hvis mit signalkvalitet er mellem 50 - 55 er det så godt eller skal jeg have kigget på mine antenneinstallation
Af Bent odense
geh skrev:okey.
Men hvis mit signalkvalitet er mellem 50 - 55 er det så godt eller skal jeg have kigget på mine antenneinstallation
Hvis tv har udslag for signalstyrke bør begge disse være over 60% minimum dog over 50.% Om udslaget viser 60% eller 100% giver ingen kvalitetsforskel.

Og mener ikke det er nødvendig med en forstærker du kan også få målt dit signal på indgangs dåse findes fejlen inde i din egen bolig så koster det kr.

Så syndes ikke du skal lave så et stort nummer ud af det.19 tilfælde-eller måske mere er fejlen i huset tjek dine kabler/stik igen. :)
Senest rettet af Bent odense 18 dec 2013, 17:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af radiomand
Din signalkvalitet skal være så tæt på 100% som mulig.
Hvis din signalkvalitet siger 50% så mangler der 50% af signalinformationen(d.v.s. bit udfald)

Din signalstyrke kan godt være 50%. blot kvaliteten er ca. 100%.
Brugeravatar
Af radiomand
100% signalkvalitet = alle bit er tilstede til opbygning af billede.

90% signalkvalitet der mangler så 10% af bit til opbygning af billede stillbillede ok, hurtig ændringer i billede ok, super hurtig ændringer i billede små forstyrelser i billede(men du ser dem nok ikke).

80% signalkvalitet der mangler så 20% af bit til opbygning af billede stillbillede ok, hurtig ændringer i billede ok, super hurtig ændringer i billede små forstyrelser i billede(men nu ser dem nok).

osv.

Men hvor hurtig din billedeprocessor har også indvirkning.

Jo mere billedeprocessoren har at arbejde, jo mere info i billede, jo mindre fejlberegning af billede (firekanter i billede)
Af geh
okey..

jeg takker mange gange for svarene.

kan i have en go jul og et godt nytår....

/GEH