14 maj 2007, 17:05
#19501
Efter at have læst lidt anbefalinger herindefra og fra andre hardware sites tog jeg idag springet og investerede i en HP W2207 fra TDC til 2699kr.
Umiddelbart er jeg meget tilfreds med købet, skærmen er flot og den giver et godt billede - imidlertid er jeg dog - for at sige det mildt - frustreret over den medfølgende software (My Display) samt HP's såkaldte support.
Da jeg er bekendt med at der har været nogle problemer med Auto Pivot featuren installerede jeg den opdaterede version af my display som jeg havde hentet fra HP's side fra starten - det skulle jeg ikke have gjort.
Efter genstart låste computeren lige efter skrivebordsbilledet tunede op - musen kunne ikke bevæges, keyboardet reagerede ikke og systemet var så låst at hverken et tryk på on/off knappen på computeren eller CTRL-ALT-DELETE affødte nogen respons. Prøvede at genstarte et par gange med samme resultat.
Gik herefter i fejlsikret tilstand hvor jeg afinstallerede My display hvorefter Windows blev tilgængeligt igen - dog med en fejlmeddelse med My Display ved hver opstart (trods afinstallation via tilføj/fjern programmer) - ligeledes persisterer biblioteker, genveje og registreringsnøgler efter uninstall.
Prøvede nu at installere den originale software der fulgte med CD'en - fik igen nogle fejlmeddelser men fik installeret det - og denne gang låste systemet ikke ved genstart. Jeg var dog ikke i stand til at enable auto-pivot (i options i my display) - hvorfor ved jeg ikke - der kunne ikke sættes flueben i kassen.
Opdaterede herfra igen - denne gang via My Display's auto update - det samme skete igen - systemet låste ved genstart.
Geninstallerede derefter hele Win XP og installerede my display som første program - dette gav dog samme issue.
Herefter kontaktede jeg HP support der - mildest talt var en joke. Fik en gut der intet kendte til HP's skærme, og da slet ikke w2207 og my display softwaren.
Først mente han ikke der var noget software med - da jeg så oplyste ham om det sagde han at hvis windows låste skulle jeg kontakte min PC-producent. Jeg informerede ham om at det var HP's opdaterede version af "My display" der gav problemet hvilket vi diskuterede lidt frem og tilbage.
Det endte med han lige ville undersøge sagen - jeg ventede i røret i 5 minutter indtil han kom tilbage - han sagde derefter at man ikke skulle installere en driver til skærmen (hvilket man skal). Jeg gentog endnu en gang at problemet ikke var med driveren men med "My Display" - og nævnte for øvrigt at en almindelig søgning på nettet hurtigt ville afsløre at problemet var ganske almindeligt - han mente dog aldrig det var sket i DK før nu.
Efter at have ventet i 10 minutter i røret igen kom supporteren nu tilbage, jo, det var rigtig der var beskrevet problemer med My display softwaren - han bad derefter om navn, adresse, e-mail og så videre som jeg oplyste ham - til min stor frustration tilbød han herefter at sende skærmen til reparation? - jeg spurgte undrende hvad han havde tænkt sig der skulle repareres når det nu var skærmens software der fejlede - han indså herefter at det nok ikke var rette fremgang hvorefter han forsvandt et par minutter igen.
Da han kom tilbage begyndte han at google rundt mens jeg havde ham i røret - efter godt 5 minutters søgning på w2207 +"my display" (han var meget informativt i hans support arbejde) - afbrød jeg ham og sagde at hvis det handlede om at google sig til en løsning kunne jeg godt selv klare resten herfra.
Nu står jeg dog igen på bar bund - softwaren virker ikke - pivotfeaturen kan ikke enables i den originale my display software, og i den opdaterede låser hele systemet - ville derfor høre herinde om nogen kender til en løsning - eller måske har været udsat for det samme.
Endelig er jeg ret newbie indenfor skærmverdenen (dog tydeligvis ikke i ligeså høj grad som HP support) - kunne derfor godt tænke mig at høre hvad andre folk der er i besiddelse af w2207 har sat deres skærmindstillinger til (brightness/contrast) - ved godt at indstillingerne er individuelle i forhold til position i rummet, lysforhold og så fremdeles - men har prøvet med forskellige indstillinger og kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad der er skidt og kanel (det er min første fladskærm) - hvis da derfor er nogle herinde der har fundet frem til nogle optimale indstillinger der virker ok til dem - vil jeg meget gerne høre om det - trods risikoen for at de måske ikke passer 100% til mine lysforhold.
På forhånd tak - og en lille advarsel - lad være med at købe w2207'eren med forhåbninger om auto-pivot eller support.
Sort.
Umiddelbart er jeg meget tilfreds med købet, skærmen er flot og den giver et godt billede - imidlertid er jeg dog - for at sige det mildt - frustreret over den medfølgende software (My Display) samt HP's såkaldte support.
Da jeg er bekendt med at der har været nogle problemer med Auto Pivot featuren installerede jeg den opdaterede version af my display som jeg havde hentet fra HP's side fra starten - det skulle jeg ikke have gjort.
Efter genstart låste computeren lige efter skrivebordsbilledet tunede op - musen kunne ikke bevæges, keyboardet reagerede ikke og systemet var så låst at hverken et tryk på on/off knappen på computeren eller CTRL-ALT-DELETE affødte nogen respons. Prøvede at genstarte et par gange med samme resultat.
Gik herefter i fejlsikret tilstand hvor jeg afinstallerede My display hvorefter Windows blev tilgængeligt igen - dog med en fejlmeddelse med My Display ved hver opstart (trods afinstallation via tilføj/fjern programmer) - ligeledes persisterer biblioteker, genveje og registreringsnøgler efter uninstall.
Prøvede nu at installere den originale software der fulgte med CD'en - fik igen nogle fejlmeddelser men fik installeret det - og denne gang låste systemet ikke ved genstart. Jeg var dog ikke i stand til at enable auto-pivot (i options i my display) - hvorfor ved jeg ikke - der kunne ikke sættes flueben i kassen.
Opdaterede herfra igen - denne gang via My Display's auto update - det samme skete igen - systemet låste ved genstart.
Geninstallerede derefter hele Win XP og installerede my display som første program - dette gav dog samme issue.
Herefter kontaktede jeg HP support der - mildest talt var en joke. Fik en gut der intet kendte til HP's skærme, og da slet ikke w2207 og my display softwaren.
Først mente han ikke der var noget software med - da jeg så oplyste ham om det sagde han at hvis windows låste skulle jeg kontakte min PC-producent. Jeg informerede ham om at det var HP's opdaterede version af "My display" der gav problemet hvilket vi diskuterede lidt frem og tilbage.
Det endte med han lige ville undersøge sagen - jeg ventede i røret i 5 minutter indtil han kom tilbage - han sagde derefter at man ikke skulle installere en driver til skærmen (hvilket man skal). Jeg gentog endnu en gang at problemet ikke var med driveren men med "My Display" - og nævnte for øvrigt at en almindelig søgning på nettet hurtigt ville afsløre at problemet var ganske almindeligt - han mente dog aldrig det var sket i DK før nu.
Efter at have ventet i 10 minutter i røret igen kom supporteren nu tilbage, jo, det var rigtig der var beskrevet problemer med My display softwaren - han bad derefter om navn, adresse, e-mail og så videre som jeg oplyste ham - til min stor frustration tilbød han herefter at sende skærmen til reparation? - jeg spurgte undrende hvad han havde tænkt sig der skulle repareres når det nu var skærmens software der fejlede - han indså herefter at det nok ikke var rette fremgang hvorefter han forsvandt et par minutter igen.
Da han kom tilbage begyndte han at google rundt mens jeg havde ham i røret - efter godt 5 minutters søgning på w2207 +"my display" (han var meget informativt i hans support arbejde) - afbrød jeg ham og sagde at hvis det handlede om at google sig til en løsning kunne jeg godt selv klare resten herfra.
Nu står jeg dog igen på bar bund - softwaren virker ikke - pivotfeaturen kan ikke enables i den originale my display software, og i den opdaterede låser hele systemet - ville derfor høre herinde om nogen kender til en løsning - eller måske har været udsat for det samme.
Endelig er jeg ret newbie indenfor skærmverdenen (dog tydeligvis ikke i ligeså høj grad som HP support) - kunne derfor godt tænke mig at høre hvad andre folk der er i besiddelse af w2207 har sat deres skærmindstillinger til (brightness/contrast) - ved godt at indstillingerne er individuelle i forhold til position i rummet, lysforhold og så fremdeles - men har prøvet med forskellige indstillinger og kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad der er skidt og kanel (det er min første fladskærm) - hvis da derfor er nogle herinde der har fundet frem til nogle optimale indstillinger der virker ok til dem - vil jeg meget gerne høre om det - trods risikoen for at de måske ikke passer 100% til mine lysforhold.
På forhånd tak - og en lille advarsel - lad være med at købe w2207'eren med forhåbninger om auto-pivot eller support.
Sort.

