Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Hej Flatpanels

Jeg er på jagt efter et godt 47" TV til max 7000,- kr, og har kig på de to ovennævnte. Jeg har set 667 i en butik, og synes billedkvalitet og Smart-menu fungerede fint. Jeg var dog lidt skuffet over 'kassen' med højttalere nederst på bagsiden, og over at flere stik vendte bagud.

Jeg er ikke så forhippet på om TV'et er sort eller hvidt, og overvejer nu om jeg vil få et meget bedre TV ved at vælge 790W? Så vidt jeg kan se på nettet er 790W tyndere, og med en hurtigere processor og flere RAM, og alle stik vender vist ud til siden?

Hvad tænker I? Er 790W de 1000,- kr. ekstra værd?

Og er der andre 47" TV jeg også bør overveje, når jeg er oppe i de 7000? Det vigtigste for mig er god billedkvalitet, tynd ramme (svæve-effekt) og at det kan hænge tæt på væggen.

Mvh
Hvis det skal hænge på væggen er det vel bedst at stikkene ikke vender bagud :-) Tror kun 6 serien har et 100 hz panel hvor 7 serien har 200 hz panel, hvis det betyder noget. Mvh
Af palle22
Tak for det tip - det kan sikkert godt ha betydning.

Jeg har nu læst alle de reviews jeg kunne finde, og det ser ud til alle er enige om, at LG har problemer med sortniveau, og at Local Dimming funktionen skaber 'haloer' eller endda striber af lys rundt om lyse emner på mørk baggrund.

Er der nogen der har et LG 2013 TV, som kan bekræfte dette, og fortælle hvor slemt det er?
Har nu ikke set en 7 serie sådan grundigt, men tror billedet er meget magen til mit 860 omend 8 serien er et IPS panel hvor 6 og 7 serien er et VA panel. Men i praksis brug er der intet at se hverken på LG eller Samsung. Men prøv at tage i Elgiganten så kan man sammenligne tv:-)
Af palle22
7 serien skulle nu også være IPS, efter hvad jeg kan læse rundt omkring.

Jeg tror ikke en tur i en butik kan hjælpe mig, da problemet åbenbart mest opleves i mørke rum.

Du har ikke oplevet problemer med dit LG TV?
Hej. Næ ikke nogle lysende pletter - heller ikke på det Samsung F8005 jeg havde før. Tror mest det ses som teoretiske tal istedet for i virkeligheden, men det kan eksperterne nok afgøre :-)
Af palle22
Herligt, at du har haft både LG og Samsung! :-)

Hvis du skulle vælge mellem et Samsung F8005 og LG LA860, hvad ville du så tage? Her på siden ser det ud som om Samsung vinder i test, men hvordan har du oplevet dem i hverdagen? Jeg kan få et 46F8005 for 8000,- og det kan jo være jeg skal strække mig for at få det bedste :-)
De er lige gode på hver sin måde tror jeg. Smart menuen er nok bedre på LG pga magic remote og LG er designmæssigt overlegen. Samsung er vildt hurtig til at skifte menuer og
er mere glansagtigt i billedet hvis man kan sige sådan. Så smag og behag tror jeg. Du kan også kigge på et Sony 8-9 serie, skulle være gode.
Af palle22
Ja ok, synes nu jeg kan læse at Sony's sort-niveauer heller ikke er helt formidable - men de er muligvis bedre end LGs.

Jeg føler mig stadig på bar bund, men må nok bare træffe et valg :-)
Tror slet ikke du skal tænke sort :-) Slet intet problem i hverdagen. Brug mere tid på at finde et tv som ser godt ud og har en god fjernbetjening og gode menuer mv :-)
KomBarDo. skrev:Hvis det skal hænge på væggen er det vel bedst at stikkene ikke vender bagud :-) Tror kun 6 serien har et 100 hz panel hvor 7 serien har 200 hz panel, hvis det betyder noget. Mvh
palle22 skrev:Tak for det tip - det kan sikkert godt ha betydning.

Jeg har nu læst alle de reviews jeg kunne finde, og det ser ud til alle er enige om, at LG har problemer med sortniveau, og at Local Dimming funktionen skaber 'haloer' eller endda striber af lys rundt om lyse emner på mørk baggrund.

Er der nogen der har et LG 2013 TV, som kan bekræfte dette, og fortælle hvor slemt det er?
Det har ikke nogen betydning om det er 100hz eller 200hz.Man skal alligevel slå alle Avancerede billede indstillinger fra.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Af palle22
790W er nu udsolgt til den gode pris, så nu tror jeg lige jeg venter lidt - var ellers klar til at slå til :-)

Flere gode bud på konkrete modeller i 45-50" til en max pris på 7.000,- modtages med glæde :-)
Af jones31
palle22 skrev:790W er nu udsolgt til den gode pris, så nu tror jeg lige jeg venter lidt - var ellers klar til at slå til :-)

Flere gode bud på konkrete modeller i 45-50" til en max pris på 7.000,- modtages med glæde :-)
Den kan fåes fra imorgen hos konkurrenten. Lg benytter sig kun ips paneller i deres tv.
Til den pris for du ikke et bedre allround tv som 790,