Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tgr
Hej alle :) jeg het ny herinde
Vi skal skifte vores 4-5 år gamle Panasonic 46" plasma
Håber nogen kan vejlede mig lidt omkring valg af tv ;)
Pris ramme er ca 10000 -15000kr
Over 50 "
Jeg lægger meget vægt på billed kvalitet
Bruger appletv,vores tv signal er stofa kabel
Lyd er B&o som nu drives af tv,og det skal være på samme måde-
På det nye tv
Jeg har selv kigget meget på phillips med ambilight,men er kommet
Lidt fra det igen...læste noget fra en der ikke var så tilfreds.
Så vidt jeg kan finde ud af,så ser Sharp billig ud over 60 "
Hvad mener i om denne http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK
Håber mange gode input fra jer der ved alt om emnet
På forhånd tak Tommy

PS: skal bruges til alm tv kiggeri og film
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Søger I decideret væk fra plasma og vil prøve noget nyt?
Lyd er B&o som nu drives af tv,og det skal være på samme måde-
På det nye tv
Hvordan tilslutter I jeres B&O højttalere til tv'et i dag? Det er blevet sværere med tiden, da nye fladskærme er ved at droppe mange af de gamle typer lydstik.
Af Tgr
Daw Rasmus,og tak for respons O_O jeg er som sagt ikke nogen ørn indenfor fladskærme,min søn anbefalede dette forum...
Vores Panasonic plasma larmer efterhånden en del,har læst at led ikke larmer og bruger mindre strøm...plasma er vel også på vej ud ?
Ang lyd så vedhæfter jeg et billede af hvilke stik vi anvender til lyd som går igennem vores beosound 4...jeg har taget et FOTO af stikkene,skulle have skærmen ned fra væggen ellers...håber det er til og se,det er de 2 stik som er henholdsvis sort og rødt.når vi ser tv tænder vi anlægget på A-Aux

Jeg kan ikke få lov til og vedhæfte,billedet er for stort
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tgr skrev: Vores Panasonic plasma larmer efterhånden en del,har læst at led ikke larmer og bruger mindre strøm...plasma er vel også på vej ud ?
Panasonic har produceret deres sidste plasma-tv. Der kommer ikke nye her i 2014. Samsung producerer stadig, men LG står også med den ene fod ude af det marked. Panasonics - og Samsungs - plasma-tv er nu ellers rigtig gode tv lige nu. Men jo, LED-modellerne larmer ikke og forbruger også mindre strøm (selvom omkostningen i kroner per år er beskeden).

Ud fra dit billede ser det ud til at du bruger de typiske phono-lydudgange. Det er meget normalt, når B&O-lyd tilsluttes ikke-B&O tv. Problemet er bare, at fladskærms-producenterne efterhånden næsten har dræbt disse stik på moderne tv. Så skal du over i en løsning, hvor de tilsluttes gennem hovedtelefonstikket, men det kan godt blive en lidt bøvlet løsning. Det er vist længe siden jeg har set et tv med analog lydudgang, som den du bruger i dag, så jeg må lige give den et par tanker.
Af Tgr
Gisp :( siger du at det ikke er muligt idag og koble lyden op via B&O...
Har netop købt BL 9...som vi er mega glade for
Hvis man bruger hovedtelfon stikket,giver det så ikke en dårlig lyd ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det primære problem ved at bruge hovedtelefonstikket er, at det kan være svært at regulere lydsstyrken, men det kan muligvis løses i B&O-enden af jeres setup. Jeg har ikke lige eksperimenteret med disse løsninger selv, så måske andre kan byde ind her. Der er debattråde her i forummet omkring brugen af hovedtelefonudgangen, men jeg kan ikke lige huske hvilke. Prøv evt. at søge lidt rundt :)

Det er også muligt at få en aktiv omformer på fra en af de digitale lydudgange på tv'et, som konverterer lyden til analog, men problemet er ofte, at det forsinker lyden så meget, at det ikke er brugbart i forbindelse med tv-kiggeri.

Men der må næsten stadig findes skærme derude med analoge lydudgange. Jeg skal bare lige i tænkeboks.
Af Fredtoft
Mit bedste bud ville også være en lille konverter fra TV'ets optiske digitaludgang og ind i B&O anlægget. Til omkring 500 kroner er det en rimelig lav investering som burde virke fint. Jeg har ikke selv oplevet forsinkelser med dem jeg har prøvet.

Hvis man vil være på den helt sikere side, så kan man anbefale et Samsung F7005/F8005 TV, som kan forsinke billedet, således at en eventuel forsinkelse i lyden kan rettes op.

Og hvor er det dog bare ærgerligt at ingen smider analog udgang på skærmene længere.
Af PeterD
God julegave at give familien. :)

Først og vigtigst: Det er ikke fordi der er sket det store på billedsiden.

Når du nu allerede kender Panasonic og deres plasmapaneler, syntes jeg det vil være et skridt, eller to tilbage , hvis du går over til LED/LED og også Sharp-modellen. Jo, de er blevet bedre men ved bevægelse syntes jeg stadig plasma er lidt foran, så du kommer til at betale mere, for at gå over til LED/LCD..(uanset hvad sælgerne påstår)

Ambilight er fedt og en sjov feature fra Philips. Hvis du vil lege og prøve noget andet, så kunne det bestemt være en mulighed..

Hvis du vil spille på det sikre, så er dette muligheden, nu da plasmaskærmene snart er fortid.

Til 10.000 kr. 55"

http://www.komplett.dk/panasonic-55-3d- ... 60y/776235

Til 7.400 kr. 50"

http://www.komplett.dk/panasonic-50-3d- ... 60y/776231.

Billigste priser finder du nok hos Elgiganten.dk samt Komplett.dk. (Går ud fra der stadig er 14 dages returret ved køb over nettet, også selvom tvet er sat til og afprøvet.)
Af silkeborg
Du er nødt til at køre lyden via digital udgang ind i b&o. Hvis du får en løsning via hovedtelefonudgangen etabeleret, skal du ære opmærksom på, at lyden kun kan forsinkes via de digitale udgange. Derfor kan du ikke kompensere for at lyden ikke passer til billedet medmindre du kører digitalt ud. Det er et ret stort problem at lyd og billede ikke passer sammen på visse modeller.