Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eddie
Hej håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. Overvejer at købe mig et Samsung f7005 i en 55 tommer. Koster lige pt 10000 på wupti. Men er det dumt at give så mange penge for en skærm? Nogen som ved om fladskærms tit falder meget i det nye år når der kommer nye modeller? Vh Eddie
Brugeravatar
Af hans123
Skærme falder altid i pris.

10.000.- er en fin pris for et 55".

Om de kommer på tilbud efter jul ved ingen nu. Men det er måske værd at vente lidt og se når vi nu er så tæt på.
Af Kba87
PeterD skrev:Det er svært at fremtidssikre tvet, omvendt skal du da købe det hvis du har økonomien og er forelsket.. (B

Personlig ville jeg aldrig give 10.000 kr. for en skærm, men min stue er også kun 5x4meter...

Gå lidt ned og spar lidt. F.eks. til 50". Værs'go :)

http://www.komplett.dk/panasonic-50-3d- ... 60y/776231

http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... x-p50st60/

Når han nu kigger på led så lad nu vær med dit plasma konstant .

Du skriver plasma plasma plasma hver eneste gang du for en lille chance for det , det for meget !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Med mindre man finder et super tilbud, så kan man generelt sige, at de store besparelse på tv-skærme kommer sidst i produkternes livscyklus, hvilket for tv-skærme typisk er mellem februar-maj, hvor de nye modeller er præsenteret og er på vej ud på markedet, men der stadig er et lager af det gamle modeller.
Af LPH
Rasmus Larsen skrev:Med mindre man finder et super tilbud, så kan man generelt sige, at de store besparelse på tv-skærme kommer sidst i produkternes livscyklus, hvilket for tv-skærme typisk er mellem februar-maj, hvor de nye modeller er præsenteret og er på vej ud på markedet, men der stadig er et lager af det gamle modeller.
Det er vel samtidig et gamble, de kan jo også blive udsolgt og så står man med en lang næse.

Elektronik er virkelig en svær en at blive klog på - hvor længe skal man vente? Priserne vil altid gå ned og så kommer der noget nyt og så er det dyrt, så venter man lidt mere og prisen falder og så kommer der igen noget nyt osv osv osv.

Vi (læs: mig) har netop købt et 55F8005 for jeg vil også prøve at være med på moden og nu var der budget til sådan en investering. Har absolut ikke fortrudt de 14k det kostede :) Måske kunne jeg spare lidt ved at vente til foråret men vi er i film/tv perioden så det var nu det skulle ske. Tror ikke designmæssigt at 2014 modellen vil være meget bedre og med evo-kit kan jeg altid opgradere hvis de nye modeller skulle have noget banebrydende indmad.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, det er netop det. Det er et gamble at vente for længe for på et tidspunkt bliver skærmene jo udsolgt. Det kan reelt godt ske før de nye er kommet på markedet, selvom producenterne naturligvis ikke sigter efter det.

Min egen opfattelse er, at det er i månederne efter januar, at dag-til-dag priserne på tv-skærme rammer bunden generelt. Men der vil selvfølgelig altid være tv som skal sælges ud af lagrene, som går billigt i f.eks. en uge eller to.

Omvendt kan man jo sige, at hvis man gerne vil have det nyeste, så er det nok smartest at investere henover sommeren/efteråret.

Det kunne være jeg skulle samle mine observationer i en lille artikel omkring det :) Så kan folk også bidrage med deres.
Af PeterD
jeg viser ham bare 2 skærme og vil være sikker på manden ikke bliver snydt...

Men jo, han kan også se på et E6 eller et DT 50
Af PhDream
Eddie skrev:Hej håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. Overvejer at købe mig et Samsung f7005 i en 55 tommer. Koster lige pt 10000 på wupti. Men er det dumt at give så mange penge for en skærm? Nogen som ved om fladskærms tit falder meget i det nye år når der kommer nye modeller? Vh Eddie
For nogle år siden, da fladskærme endnu ikke var hvermandseje, skulle du give 20.000 kr. for en 32".

Nu mener folk at 10.000 kr. er meget for en 55".
Af BudZa
Enig med phdream, det er billigt. Jeg gav i omegnen af 13.000 for mit d7005 46".
Af colorrit
Jeg har selv købt en 55F7005 til 9.995 hos Wupti. Og det virker det som et godt køb, jeg er fuld tilfreds med kvalitet og billede og da prisen imellemtiden er steget til 11.000, er der ikke meget at ærgre sig over.
Du kan også vente på de nye modeller, men 2013 modellerne var ret dyre lige da de kom frem og vil 14 modellerne nok også være, Så kan du jo vente til december 2014 og vurdere om det så er her du skal slå til eller vente på 2015 modellerne.......
Brugeravatar
Af edinger
colorrit skrev:Så kan du jo vente til december 2014 og vurdere, om det så er her du skal slå til eller vente på 2015 modellerne.......
Tør humor... :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan koge det ned til følgende: Har du brug for en ny skærm NU? Hvis ja, så køb den nu og lad være med at kigge i tilbudsaviserne før du skal handle igen næste gang, hvis nej, så vent. Der er altid noget nyt og billigere lige om hjørnet, så lad være med at hive pungen op af lommen før behovet reelt er der.

Jeg vil dog også gerne råbe med i koret, der synger om at fladskærmene nærmest er blevet FOR billige. At man kan synes, at 10.000 kr. er dyrt for et nyt stort TV er en skæv bane, som er den primære grund til at vi får ringere og ringere kvalitet af de skærme vi køber. Hvis 10.000 kr er FOR dyrt til budgettet, så er det måske ikke meningen, at du skal have en 55" skærm på væggen. 700.000 er også for dyrt til mig når jeg handler ny bil, så det kan ikke blive til en BMW 5-serie.