Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et UE55F8005 og oplevede det samme imorges kl. 8.30 cirka. Pludselig tændte fjernsynet af sig selv på disney junior som åbenbart var den kanal vi sidst havde set.
Vi har også yousee.

Jeg kan forstå at tv´et opdaterer sig selv, men kunne den så ikke tænde mute på en opdateringsside så man ved hvorfor den gør som den gør.

Er folk helt sikre på at det er grunden til hvorfor den pludselig starter disney junior?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kanalopdatering tænder ikke for selve kanalen. TVet tænder blot uden at få billede på. Dit problem må være et andet.
Af esbenc
Tjek lige et af mine emner. Har selv samme problem. Det er ikke auto update af tv_et. Jeg har snakket med teknikere og Samsung m.fl. uden løsning. Sidste ting jeg er ved at teste var firmware update af min nas. Tror det en software fejl på samsung tv med wifi. Du hører nærmere hvis jeg finder ud af mere
Ok det glæder jeg mig til at høre nærmere om. Mit TV er dog med kablet netværk og ikke wifi. Men vil meget gerne høre nærmere hvis du bare ved et eller andet. Jeg er super tilfreds med tv´et men det er knapt så fedt, hvis man ikke kan stole på at ens tv er slukket når man ikke er hjemme.
Af esbenc
Jesper3400 skrev:Ok det glæder jeg mig til at høre nærmere om. Mit TV er dog med kablet netværk og ikke wifi. Men vil meget gerne høre nærmere hvis du bare ved et eller andet. Jeg er super tilfreds med tv´et men det er knapt så fedt, hvis man ikke kan stole på at ens tv er slukket når man ikke er hjemme.
En update: Mit TV har nu tændt helt op selv tre gange på tre uger. Har opdateret firmware og slukket for alle auto-opdateringer.

Har oprettet service-sag tre gange på problemet, men uden held. Ingen ved Samsung eller service-centereret kender til problemet, og de siger de vil måle på TV-et. Finder de fejl skifter de noget. Finder de INGEN fejl (hvilket jeg ikke tror de gør, da det er periodisk), skifter de INTET og jeg får en dyr regning på service.

Jeg må sige, jeg er skuffet over Samsungs manglende service. Som jeg sagde til dem sidste gang jeg ringede til dem; skift enten TV'et til et nyt eller skifte som minimum noget hardware OGSÅ selvom de ikke finder nogen fejl. Vi som kunder har jo set problemet!

Som jeg også sagde til Samsung, så køber jeg bare en konkurrents mærke næste gang, hvis ikke de vil yde en ordentlig service. Så kan de jo tænke over, hvad der er billigst for dem selv i længden; At skifte noget hardware til 3 koreanske penge eller at en kunde ikke gider at købe deres produkter igen og vil lade sine erfaringer sive videre i sit netværk... et simpelt valg Samsung !:(
Af Crelle
Køre du noget Anynet fra Samsung af ?
Af esbenc
Crelle skrev:Køre du noget Anynet fra Samsung af ?
Godt spørgsmål. Det aner jeg ikke. Jeg tjekker senere i dag, når jeg kommer hjem.

Skulle det kunne tænde fjernsynet?
Mit tv er nu tændt af sig selv 6 gange indenfor en måned. Jeg har fået et svar fra samsung
med følgende svar

"Ovenfor ser du linket til til den nyeste firmwareopdatering. Du åbner linket på din computer. Du downloader filen og lægger den ned på en usb. Usb´en sætter du ind i tv´et og går: menu - support - softwareopdatering - via usb.

Hvis dette ikke afhjælper dit problem så prøv at nulstille fjernsynet. Læg mærke til at når der nulstilles slettes alle bruger data og du starter "forfra". Dette gøres ved at gå: menu - support - nulstil. Hvis den spørger efter en pinkode er det 0000.

Du kan også prøve at gå: menu - support - softwareopdatering - slå automatisk opdatering fra. "

Jeg har ikke prøvet ovenstående men kan se at der er kommet ny firmware 18.10.2013 som måske vil afhjælpe problemet? Desuden undrer det mig at man på sådan et "smart" tv som har tilsluttet internetforbindelse skal igang med USB stick :-(
Af esbenc
Jesper3400 skrev:Mit tv er nu tændt af sig selv 6 gange indenfor en måned. Jeg har fået et svar fra samsung
med følgende svar

"Ovenfor ser du linket til til den nyeste firmwareopdatering. Du åbner linket på din computer. Du downloader filen og lægger den ned på en usb. Usb´en sætter du ind i tv´et og går: menu - support - softwareopdatering - via usb.

Hvis dette ikke afhjælper dit problem så prøv at nulstille fjernsynet. Læg mærke til at når der nulstilles slettes alle bruger data og du starter "forfra". Dette gøres ved at gå: menu - support - nulstil. Hvis den spørger efter en pinkode er det 0000.

Du kan også prøve at gå: menu - support - softwareopdatering - slå automatisk opdatering fra. "

Jeg har ikke prøvet ovenstående men kan se at der er kommet ny firmware 18.10.2013 som måske vil afhjælpe problemet? Desuden undrer det mig at man på sådan et "smart" tv som har tilsluttet internetforbindelse skal igang med USB stick :-(
Gjorde ovenstående i mandags. I morges startede mit tv op af sig selv igen...
Duer ikke.

Fatter ikke Samsung påstår de ikke har set problemet før, når jeg snakker med dem.
Ja mit tænder også primært om morgenen. Det er vel ikke tilfældigvis sådan at tv´et får et signal fra Samsung om at tænde? Noget mislykkedes opdatering fra deres side?

Mit har tændt:
25/10 kl. 8.30
27/10 kl. 13.28
29/10 kl. 18.30
6/11 kl. 7.08
7/11 kl. 8.43.
13/11 kl. 7.43 (estimat)

Nu får jeg opdateret firmwaren og så må jeg se om problemet stadig eksisterer ligesom hos dig.
Af esbenc
Jesper3400 skrev:Ja mit tænder også primært om morgenen. Det er vel ikke tilfældigvis sådan at tv´et får et signal fra Samsung om at tænde? Noget mislykkedes opdatering fra deres side?

Mit har tændt:
25/10 kl. 8.30
27/10 kl. 13.28
29/10 kl. 18.30
6/11 kl. 7.08
7/11 kl. 8.43.
13/11 kl. 7.43 (estimat)

Nu får jeg opdateret firmwaren og så må jeg se om problemet stadig eksisterer ligesom hos dig.
Jeg har ikke netværket slået til eller autoopdateringer, så tror efterhånden det må være hardware-fejl. Enten det eller en generel software-fejl som endnu ikke er løst i deres Firmware-opdateringer.

Har lige snakket med service-centret. De kontakter Samsung-Sverige og vender tilbage. Samsung i Danmark er åbenbart ukvalificerede folk når det gælder andet end at læse manualen.
Jeg har nu opdateret firmwaren i mit tv, men tv'et fortsætter med at tænde af sig selv, så den firmware update er ubrugelig. Jeg har nu lavet en officiel reklamation til firmaet hvor jeg har købt mit tv (Bilka) så må vi se hvad der så sker.
Af KarlP
Problemet er i hvert fald ikke løst for jeg har lige købt et UE55F8005 og det er tændt af sig selv flere gange.
KarlP skrev:
Problemet er i hvert fald ikke løst for jeg har lige købt et UE55F8005 og det er tændt af sig selv flere gange.
På F8005 er der risiko for at Stemmegenkendelse kan aktivere funktioner utilsigtet, slå det fra i Menuen og se om det evt. løser problemet - har selv oplevet lign. på mit F8005 og det løste sig da jeg slog Stemmegenkendelse fra :)