Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære brugere,

Jeg står og skal have et tv i soveværelset. Kravet er at det skal være 32", 1080p, Smart, wifi og have en brugervenlig interface, samt en overskuelig programguide.

Da der ikke er nogen tv i købsanbefalingerne der matcher mit behov, søger jeg nu råd blandt jer

Jeg har kigget på Sonys serie 6, da Sony er det eneste mærke jeg har erfaring med. (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2890552/ ... ign-Priser) men da deres modeller med den fod ikke er kompatibel med et vægophæng der kan dreje, kan det ikke bruges.

Er der nogen der har gode erfaring med et tv fra andre producenter, som de kan anbefale?

Mvh. Peter
Af Mortenugrosen
Vil blot oplyse dig om at der er kommet VESA adapter til Sony W6 serien, så de nemt kan monteres på drejebeslag. Udover dette, er 32W653/654 et fantastisk fjernsyn til prisen. Både billed- og betjeningsmæssigt. :-)
Af Jensen11
Mortenugrosen skrev:Vil blot oplyse dig om at der er kommet VESA adapter til Sony W6 serien, så de nemt kan monteres på drejebeslag. Udover dette, er 32W653/654 et fantastisk fjernsyn til prisen. Både billed- og betjeningsmæssigt. :-)
Tak for dit svar.

Vil denne adapter gøre det muligt at hænge tv'et op på et vægbeslag? http://www.tvophaeng.dk/tilbehor/vesa-a ... apter.html

Har ringet til Sony angående problemet, men de kunne ikke informerer mig om prisen på en adapter uden at have et serienummer på tv'et, så det fik jeg ikke meget ud af.

Et andet problem med denne serie fra Sony er at de er tykke i bunden af skærmen, hvilket ikke ser specielt kønt ud når de kommer op og hænger på væggen.
Det var dog en herlig tråd. Den dækker præcis de samme dilemmaer/overvejelser jeg står i.
Vi skal bruge et TV til soveværelset - 32'' og naturligvis bedst mulige. Budget max DKK 4.500.

Krav: smart-tv (netflix) via wi-fi, fornuftige betragtningsvinkler da det skal hænge (højt), mulighed for vægmontering på drejebeslag, bedst mulig billedkvalitet - og fornuftig bevægelseshåndtering (sport!)

Jeg har tilsvarende kigget på W6-serien fra Sony, men den strandede på vægmonteringen som jeg nu kan forstå er løst? Er der nogen erfaringer med dette? Eller link til velfungerende løsning?

Alternativt har jeg kigget på LG's 6-serie - f.eks. http://www.webhallen.com/dk-da/forbruge ... ternal:ref . Jeg har tidligere set dette tv live og synes det præsterer godt. (om det er sort eller hvidt er ligegyldigt)

Nogen yderligere input eller alternativer til ovenstående? Overser jeg/vi noget oplagt?

Er der nogen der kan bekræfte at både LG og Sony-modellen har scanning back-light; de der (forpulede)fabrikshertz er mere forvirrende end gavnlige… :(

Har lige købt Samsung til stuen - er der nogen synergieffekt ved også at vælge Samsung i soveværelset?

Er du, Jensen11, nået videre?
Nej, jeg er ikke nået videre.

Jeg har været rundt i butikker for at se de forskellige muligheder, men er stadig fortvivlet omkring hvad jeg skal vælge. Overvejer lidt et Philips, da man får meget TV for prisen. Har os overvejet det LG tv du kigger på, men da jeg ikke har noget kendskab eller erfaring med mærket, tør jeg ikke vælge sådan et..
Jeg ville ud fra dine ønsker også klart vælge LG

De har det stærkeste smart TV, software og billede er også i top.

Ja fu kender det måske ikke, men er du expert?

LG er største panel producent verden!
Hej,

Super tråd.

Jeg skal også bruge et fjernsyn til soveværelset.

Det skal ikke være det helt vilde.

Jeg har pejlet mig ind på 2 modeller fra samsung, de koster stort set det samme, pænt design, det virker til at de kan det samme, når jeg læser specifikationer.

Det er samsung ue32f5505 og ue32f6275 skal jeg gå efter 5 eller 6 serien?