Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jodde
Hejsa,

Jeg syntes selv jeg er "nogenlunde" til at finde ud af streaming, selvom jeg er af den "lidt ældre" generation, men flg. har jeg desværre ikke haft held til at løse. Derfor håber jeg på jeres hjælp :-)

Jeg har købt en Denon AVR-2113, (http://www.lydogbillede.dk/test/denon-avr-2113/), for bl.a. at benytte mig at Airplay funktionen. Nu er udfordringen bare, at jeg ikke kan få den til at virke. Jeg har sat netværkskabel fra forstærkeren til min router, men hverken min iPhone eller iPad kan ikke afspille til den.

Jeg har installeret Denon remote app fra Appstore, og med den kan jeg tænde/slukke/betjene alt på Denon receiveren. Så der burde være "hul igennem". Men når jeg vil afspille noget til receiveren, kommer den slet ikke frem som en mulig afspilningsenhed på min iPhone/iPad. Men f.eks min WD TV live boks, og mit Samsung Smart TV kommer frem som mulige kilder.

Jeg har opdateret Denon receiveren til nyeste software, via netværkskablet, og receiveren kan sagtens afspille netradio, så alt burde være ok.

Jeg har aktiveret "DLNB" (tror jeg nok det hedder...), men den er altså ikke synlig uanset hvad jeg har forsøgt.

Min router er en Cisco EA3500: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.ph ... 368&type=0
Min WD TV Live mediastreaming boks, og Samsung Smart TV´et er tilkoblet den samme router, og som nævnt vises de på min I-enhed som mulige afspilningskilder. Alle 3 enheder (WD, Samsung og Denon) er koblet til Cisco via kabel. Og Denon receiveren kan uden problemer gå på nettet.

Derfor: Hvordan kan jeg få Airplay til at virke med denne receiver ? Vil f.eks. gerne afspille musik fra TDC Play, men indtil videre er det desværre ikke lykkedes mig.

På forhånd mange tak for hjælp/vejledning !
Af Kba87
Hej . Jeg har selv en denon ceol piccolo hvor jeg spiller musik fra min ipad over airplay. Når jeg på min ipad åbner programmet denon remote app er der kategorien select devices og der inde er mit anlæg så , som man kan vælge. Er det allerede der det går galt for dig ? At den ikke er der
Af Kba87
Hej . Jeg har selv en denon ceol piccolo hvor jeg spiller musik fra min ipad over airplay. Når jeg på min ipad åbner programmet denon remote app er der kategorien select devices og der inde er mit anlæg så , som man kan vælge. Er det allerede der det går galt for dig ? At den ikke er der
Af Kba87
Uhh læste lige dit indlæg igen , og som du selv skriver så har du forbindelse til denon så ,,,

Her er hvordan jeg plejer og gøre .

Jeg sætter først musik på via yousee musik app som jeg bruger , nok det samme prencip som tdc. Derefter åbner jeg denon remote app og så tænder jeg anlægget via appen og så nede i hæjre hjørne er der en der hedder ipod player den trykker du på og så igen nede i højre hjørne er der et ikom som er en kasse med en lille trekant i (airplay symbol) den vælger du så og der kommer så 2 muligheder frem en der står ipad og en der står denon . Der vælger du denon og så efter nogle sekunder hopper lyden over på dit anlæg.

Skulle det gerne ,,,

Hvis ikke det var til hjælp og du allerede vidste det og det ikke virker så aner jeg det ikke .

Håber det virker for dig :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som om du prøver at bruge din Denon som en DLNA kilde og ikke som Airplay. Airplay får du adgang til via iPad'ens menu som beskrevet her (for iPhone godt nok):
http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=31181

Som du kan se, så er der to måder at sende TDC Play videre. Den ene er DLNA (hvor begrebet hedder "Afspil til" og er en App-feature) og den anden er Airplay, hvor du vælger afspiller direkte i interfacet på i-devicet. Du burde blot kunne starte TDC Play på et nummer og så swipe opad på din iPad (hvis du kører iOS7) så så aktivere Airplay.