Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Mine forældre har investeret i et Samsung UEF8005 TV. De har ikke "alm." kabel-tv, men får signalet via en You See-boks på HDMI kanalen. Umiddelbart lidt bøvlet i min verden, men det gør det let at se tv i soveærelset, hvor der ikke er antennestik.

Jeg kan dog ikke få deres Smart TV til at fungere trods netværksstik og jeg har på fornemmelsen at problemet skyldes you see-boksen. Er der nogen, der kender til problematikken? Og kan I evt. komme med et godt argument jeg kan bruge, så de kan skrotte boksen, der i min optik kun var smart for flere år siden? Det skal siges, at det er muligt at få ganske almindeligt kabel tv på adressen.

På forhånd tak :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan har de fået kabel-TV via Yousee-boksen hvis de ikke har et almindeligt DVB-C signal? Eller skal det forstås således, at de har et antennesignal et sted, som så sendes til soveværelset via et HDMI-kabel?

Yousee-boksen byder på følgende, som du ikke får på andre måder:
- Start forfra
- TV arkiv

Via Smart-TV platformen kan du få adgang til Yousee's filmarkiv, hvor du kan leje film (forudsat at du får Smart-TV til at virke). Er du sikker på, at TV'et har forbindelse til nettet?
Hejsa,

TV'et er på nettet (trådløst). Ikonerne i Smart TV er dog gråtonede, så jeg ikke kan vælge dem. Burdet det fungere boks eller ej?

De kan godt se TV via HDMI-kanalen. Jeg synes det er bøvlet med det ekstra step og ekstra fjernbetjening, men vanens magt har godt fat :-)
Hej.

Har præcis samme problem med et nyindkøbt Samsung EU46F8005. Apps iconerne er ikke
aktive (matte), har prøvet wifi, kabelforbindelse til router, opdateret tv'et, sat hak i alle betingelser mv. Kan sagtens gå på nettet i indstillingen 'Samsung oversigt over fejl'.

Jeg aflevere det tilbage på mandag, gider ikke bøvle med noget som ikke virker.
Kommer fra en LG 5 serie og alt virkede bare, ingen problemer. skal have LG igen.

Prøv evt og se om din E manual virker (knap forneden på remoten) ?
Det gjorde den heller ikke på mit tv, blev bare sort skærm.

Hilsen J
droner skrev:Hejsa,

TV'et er på nettet (trådløst). Ikonerne i Smart TV er dog gråtonede, så jeg ikke kan vælge dem. Burdet det fungere boks eller ej?

De kan godt se TV via HDMI-kanalen. Jeg synes det er bøvlet med det ekstra step og ekstra fjernbetjening, men vanens magt har godt fat :-)
Jeg har stadig ikke helt forstået hvordan deres Yousee-boks kan vise et TV-signal, hvis du siger, at de ikke har et antennekabel. Hvad sidder den fast i i den anden ende?
Har også problemer med mit nye F-serie TV. Det er fint forbundet til nettet, men der er ingen apps der virker. Har chattet med supporten hos Samsung i dag. De kender godt til problemerne med F-serien og de siger at der formentlig skal en softwareopdatering til - skrev derefter en sur mail til dem. Kan man gøre mere?!

Ellers er jeg godt tilfreds, men hvis man ikke kan anvende Netflix og lign. så er der ikke meget sjov ved det!