Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg overvejer at købe nyt tv, Philips 47PFL6008s eller Philips 47PFL6158s.
Forskellen på de 2 tv er, at 6158 har en smule flere watt i lyden og 200 htz mere i perfect motion rate, henholdsvis 500 htz og 700 htz.
Hvad betydning har dette?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvor stor processor der er i de 2 tv, men det står ikke på hjemmesiden, der står bare dual core?
Jeg har kontaktet Philips men de siger at det er en forretnings hemmelighed?????

Jeg ville egentlig bare vide om der var forskel på processorerne i de 2 tv?

Mit behov er almindelig tv programmer, blue ray og netflix.

Kan nogen hjælpe?

Mvh
Blackstef
edinger skrev:Vi tager den lige igen for prins Knud...

Som moderator Torben Rasmussen skriver:
For at undgå sløring, så skal skærmen have "Scanning backlight". Det skal ikke have 800 Hz Clear Motion Ultimate Smooth Cinema Plus... Nøgleordet er scanning backlight! Alle øvrige frekvenssystemer har til formål at udjævne bevægelse og introducerer dermed ekstra billeder med artefakter til følge. Det er ret enkelt.

Producenterne har så valgt, at gemme scanning backlight angivelsen, som en del af de mange andre frekvenser, som de pumper i vejret med forskellige måder at gange og addere på. Der må være nogle matematiklærere derude, som græmmer sig og det er bestemt intet under at den almene forbruger kan have svært ved at finde rundt i de mange frekvensangivelser.

Bottom line: Et TV med 50 Hz alm. gengivelse plus scanning backlight bør være tilstrækkeligt til enhver lejlighed, med mindre man har soap-opera-effekt som et krav til funktionalitet. Det er dog ikke alle producenter, der laver et TV hvor du KUN får scanning backlight og intet af det andet lir, så man skal stadig rode gennem menuer for at slå de uønskede features fra når man har betalt ved kasse 1.

For de interesserede kan man læse mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Hej igen og tak for svaret.

Jeg var måske lidt uklar med mine spørgsmål.
Det jeg mente var om hvor stor betydning det havde om det er 500 htz eller 700 htz med Philips perfect mode rate?
Der står intet om scanning backlight på Philips hjemmeside, hverken på 6158 eller deres top model 9707, så måske nogen ved om Philips bruger det overhoved?

Derudover om nogen vidste hvor store processorer Philips bruger i 6158 og 6008?

Mvh
Blackstef

Og.......Prins Knud og jeg er i familie!
blackstef skrev:Det jeg mente var om hvor stor betydning det havde om det er 500 htz eller 700 htz med Philips perfect mode rate?
Ingen... jf. ovenstående.
blackstef skrev:Derudover om nogen vidste hvor store processorer Philips bruger i 6158 og 6008?
Jeg er ikke klar over, hvilken effektiv frekvens den kører med. Men det er jo en dual-core af en art.

Men jeg vil blot fraråde dig at købe tv'et baseret på Smart TV-delen. Den er mildest talt elendig og jeg tror jeg også du vil være enig med mig i, når du selv sætter dig ned med den i en stue. Philips' Smart TV platform er basalt set bare en udvidet hjemmeside, som du browser rundt på. Både de tjenester og muligheder der ligger i er begrænsede og tit for frustrerende til at bruge.

Hvad søger du præcis? Er der andet ud over Netflix? Til den del vil jeg kraftigt anbefale, at du i stedet bruger en spilkonsol (hvis du har sådan en) eller investerer i en Apple TV-boks, som har en langt, langt bedre "smart tv" del.
God morgen.

Tak for det gode råd.

Jeg har et LG 42 tommer, le530 som ikke er noget særligt, og min bærbare ligger i stuen og flyder, bruger nemlig den via hdmi til at se Netflix, så jeg tænker at det er ved at være tid til nyt legetøj og få pakket den bærbare lidt væk.

Så ja, jeg ville bruge et tv til Netflix i stedet for den bærbare og der havde jeg luret på Philips, men de er tilsyneladende ikke gode til smart tv.

Kan du evt anbefale noget mærke hvor deres smart tv fungerer godt?

Det er klart at selve tv'et skal være i bedre kvalitet end mit LG, ellers kan jeg som du skriver, bare købe en tv boks.

Hav en god dag

Mvh
Blackstef
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jamen, jeg kan ikke decideret anbefale Smart TV-platformen i nogen tv, men hvis man skal snakke om den mest veludviklede (som dog ikke siger særlig meget lige nu), så er det nok Samsung, efterfulgt af LG. Men igen, jeg synes du får en meget bedre oplevelse med Apple TV eller en spilkonsol. Så får du også Netflix i 1080p, hvilket du ikke får på en bærbar (med mindre du bruger Windows 8 og Netflix app'en).

Jeg erindrer ikke lige den LG model. Har du et link til den?

Men glem alt om de utrolige 600-1000 Hz angivelser. Det er ren marketinggas.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja okay, det ringer en klokke, men jeg har ikke lige en erinding om, hvordan tv'et klarer sig. Så jeg tør heller ikke lige sige om du vil opleve en stor forskel ved at gå til Philips nye 6-serie.

Umiddelbart vil jeg dog ikke tro, at du vil opeve en stor forbedring, ud over størrelsen.. Philips 6-serie bruger LGs paneler og det er ikke fordi der er sket kvantespring i de seneste par år.