Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ulrik6531
Hej i forum

Efter at jeg har fået ny router (TDC) oplever jeg at all share ligesom hopper af efter et stykke tid.

Ved genstart af tv virker det igen. Jeg har 2 pc med Samsung all share og det kniber ligeledes med at finde den ene pc.

Det jeg streamer er billeder og musik, samt lidt video

Nogen der har et bud på hvad det kan være. Kan efter min overbevisning kun ligge i den nye router fra TDC. Måske et eller andet i opsætningen.

mvh

Ulrik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er et routerproblem. De routere som man får med sin internetforbindelse er ofte noget værre gøgl.

Om det kan rettes i opsætningen er muligt, men min personlige holdning er, at det bedre kan betale sig at smide nogle få hundrede kroner efter en bedre router end at sidde og bruge mange timer om søndagen på at optimere mod et meget lavt topmål på internetudbydernes routere. Det vil jo også komme til gavn for alle jeres andre enheder på netværket.
Af esbenc
Har samme problem.

Nogen der har et bud på en god router (har hørt de bedste skulle være Dual-band routere)?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg bruger selv en TimeCapsule, delvist fordi den også automatisk tager backup af alt hvad vi har liggende på vores Macs (Windows PC laver jeg manuel backup af). Det er reelt den samme som AirPort Extreme.

Det er den klart bedste router jeg har haft efter at have været igennem de mange kendte mærker såsom Linksys, Netgear, D-Link mm. Og ikke mindst dem man får fra sin internetudbyder. Har man enheder i hjemmet som kan køre 5Ghz, så er det også en ret stor forbedring, specielt hvis der er mange andre WiFi-netværk i nærheden.
Af Chpet
Nu du skriver TDC så går jeg ud fra det er en homebox router du har.
Jeg havde sindssygt mange problemer med mit TV der hverken ville finde computere, NAS servere, mobiltelefoner osv.

Jeg købte denne router:
http://www.komplett.dk/asus-rt-n66u-dar ... ter/746279

Og siden da har der INGEN problemer været.

Desværre så kan man ikke bare udskifte homeboxen.
Du skal sætte din nye router til den. Du kan finde en guide på TDC forum.