Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Dette er sikkert meget simpelt, men det er sent og jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg ændre det her!

Jeg har lige sat min nye PS4 til mit Panasonic VT50, og hvergang jeg tænder min PS4 så skifter tvet over på en billede profil (spil) i stedet for professionel 1.

Jeg vil gerne have den altid er på professionel 1, hvordan gør jeg det?

Jeg har søgt på google og synes ikke rigtig at jeg finder noget, måske jeg søger på nogle forkerte ord / sætninger.

På forhånd tak

Vh
Sune
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Spilprofilen er typisk optimeret til spil, deraf navnet. Så de fleste ekstra kredsløb er slået fra for at reducere forsinkelsen (input lag) mest muligt. Omvendt så er farverne dog ikke så overbevisende i Spil-tilstanden.

Jeg kan forstå, at visse Sony tv også selv skfiter til spil-profilen, når PlayStation 4 tændes. Lidt sjovt. Det må ske via CEC-delen i HDMI-kablet. Hvis du skal deaktiveres, så vil jeg umiddelbart tro, at det skal ske i PlayStation, og ikke tv'et. Jeg har ikke lige selv tjekket på min PS4, men der må næsten være en indstilling som omhandler "Game profile", "HDMI CEC" eller noget i den dur.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man er uheldig kunne det også være noget der skal findes i service-menuen.
Der findes et menupunkt i dit tv ( mener det er under Indstillinger ), der hedder noget i retning af : hdmi indholdstype. Når/hvis dette er aktivt, modtager tv besked fra cec kompatible enheder, og tilpasser dermed indgangen. Dette har jeg oplevet ved afspilning af BD, så valgte tv selv biograf indstilling. Men jeg ønskede pro1, og deaktiverede denne feature, har ikke oplevet skift siden.