Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thoger
Hey alle,

Jeg går og kigger på nyt TV til min stue, da det gamle plasma TV fra panasonic trænger til omskiftning.

Jeg har søgt mange steder og læst rigtig meget. Jeg kan læse at de fleste vælger Samsung som farvorit, men har så været ude og se billedet på et phillips 55" 8008 serie, og jeg må sige jeg blev imponeret over farverne og klarheden.

Er det virkelig korrekt at Philips er så langt bagud med hensyn til brugervenlighed og Smart TV at man skal holde sig fra det?

Umiddelbart bruger jeg apple TV som mediecenter og trives helt perfekt med dette, men når man ofre 10-12.000 kr. på et nyt tv vil man jo gerne have det bedste mulige for pengene.

Selve designet må jeg også sige jeg er meget forelsket i Phillips, men vil meget gerne have nået feedback fra nogle der måske har købt denne serie, eller som har valgt et alternativ.

MVH
Martin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har dit Apple TV tilsluttet, så er ikke meget at bruge Smart TV-delen i Philips tv til. Og ja, den er ret elendig, næsten fornærmede dårlig, når man betaler så mange penge for et tv. Desværre.
Af thoger
Rasmus Larsen skrev:Hvis du har dit Apple TV tilsluttet, så er ikke meget at bruge Smart TV-delen i Philips tv til. Og ja, den er ret elendig, næsten fornærmede dårlig, når man betaler så mange penge for et tv. Desværre.
Men hvis man ser bort fra SMART TV løsningen, hvordan er så selve TVét i kvalitet af billede og lyd?
Af lennon
thoger skrev:
Rasmus Larsen skrev:Hvis du har dit Apple TV tilsluttet, så er ikke meget at bruge Smart TV-delen i Philips tv til. Og ja, den er ret elendig, næsten fornærmede dårlig, når man betaler så mange penge for et tv. Desværre.
Men hvis man ser bort fra SMART TV løsningen, hvordan er så selve TVét i kvalitet af billede og lyd?
Sandsynligvis ikke billedmæssigt på niveau med dit Panasonic plasma , hvis det da ellers er nyere end 2006 .
Af gielsgaard
Jeg har købt et Phillips i 6000 serien, det kan ikke anbefales, det slukker af og til, det fryser af og til , og smart tv hmmm nej det er det ikke , det er langsomt og ikke brugbart.

Men når det kører har det et ok billede, og rimelig lyd.

Næste gang vil jeg gå efter et Sony.
Af jones31
thoger skrev:Hey alle,

Jeg går og kigger på nyt TV til min stue, da det gamle plasma TV fra panasonic trænger til omskiftning.

Jeg har søgt mange steder og læst rigtig meget. Jeg kan læse at de fleste vælger Samsung som farvorit, men har så været ude og se billedet på et phillips 55" 8008 serie, og jeg må sige jeg blev imponeret over farverne og klarheden.

Er det virkelig korrekt at Philips er så langt bagud med hensyn til brugervenlighed og Smart TV at man skal holde sig fra det?

Umiddelbart bruger jeg apple TV som mediecenter og trives helt perfekt med dette, men når man ofre 10-12.000 kr. på et nyt tv vil man jo gerne have det bedste mulige for pengene.

Selve designet må jeg også sige jeg er meget forelsket i Phillips, men vil meget gerne have nået feedback fra nogle der måske har købt denne serie, eller som har valgt et alternativ.

MVH
Martin
Philips 8 er skam et super godt tv både billedmæssigt og lyden. Deres og smart er ikke noget og råbe hurra for. Så fint, hvis du bruger dit apple tv. Kig evt også på 55pfl6678s til 9999 lige nu, mine forældre har en 47" model af den og det er sku et imponerende billed på den. Der er også brugt tid på og kalibrere den.
Af PeterD
At jeg begriber hvorfor folk skifter deres Panasonic plasma ud med et andet mærke/teknologi i søgen på bedre billedekvalitet... O_O

Der kan være gode grunde til at købe et LED. Pris og design kunne være 2, men hvorfor betale mere for et dårligere billede? Eller har man mødt en hurtig sælger der er god til at snakke...

Men hvis du vil bruge 12000 kr så værsgo.

Philips laver okay skærme, men hvad med Sony? Eller et E6 fra Pana..
Brugeravatar
Af edinger
PFL8008 er en velanmeldt skærm, som jeg sagtens selv kunne finde på at overveje, hvis det skulle være LCD. Omvendt -- som brugeren lennon tørt konstaterer -- så skal du ikke forvente at få et plasmabillede på en LCD-skærm.

For eksemplets skyld:

Til en brøkdel af prisen og trods labellet 'HD-Ready' sætter Panasonics X60'er de fleste LCD-skærme til vægs med et ganske prægtigt billede uden 3D og uden (nævneværdig) retention.
Af allo
Philips har det til sig at de godt kan lide at gå deres egne vegne - og det kan ses :)

lyd og design (deres 8 og 9 serie) er 'i top' (i forhold til resten - dog taler jeg ikke om ekstern lyd såsom: soundbar eller stereo/surround anlæg) - deres speakers er langt bedre end det man får andre steder og Ambilight system er vist en smag og behag sag ;)

de tre ting som jeg kan fremhæve omkring deres 2013 modeller er: lyd (stadigvæk) og at de har lavet om på deres (tidligere latterlige) remotes, samt at de nu matcher stort set andres priser (for det de havde gang i de sidste par år det var helt til grin...- det dobbelte + i forhold til resten - helt uden at det kunne forsvares)

billedet på 8 og 9 serien er ok - hvis man er til den type (bare lidt tricky at finde gode tweeks...- faktisk slet ikke så lige til som det er med Sony, Samsung, Panasonic m.f. - men det kan ordnes ved at tale med Philips...)

efter tweeks får man minimum samme oplevelse som hos konkurrenterne - og her ville jeg ikke holde mig tilbage...- jeg ville slå til...- for hverken Sony, Samsung, LG eller U name it er bedre

deres menu er noget bull men come on...- den bruger man til at indstille tv'et første gang...- bagefter er det frem og tilbage meller kanaler, lyd op og ned, tekstv (evt. EPG) og that's it...

ingen kan prale med Smart-Tv delen (dette foregår alligevel via div.bokse) sssåååå...- lyd, billede, design er minimum på højde med andres top 2013...- her får du faktisk mere for penge (hvis jeg skulle sige noget om det)
Af thoger
Tak for alle svar,

Grunden til at jeg vil skifte mit 42" panasonic plasma TV ud, skyldes at jeg gerne vil have nået der er større, og ikke er så stort og se på bøvlet at se på. PLUS at det sluger virkelig meget strøm. Jeg er blevet meget glad for de nyere LED skærme og vil derfor gerne have det hvor jeg får mest for pengene.

Jeg var igår nede og se en test på 8 serien fra Phillips, og 8 serien fra Samsung, og må sige jeg billedmæssigt, havde jeg svært ved at se den store forskel, men Ambilight fra Phillips er jeg meget glad for.

Ved ikke om der er nogle der HAR en af disse to modeller der kan give nogle erfaringer?
Af VIF
Flatpanels er en hate side til philips tv. vildt så dårlig anmelder deres tv får her :P
8008 er en vildt gode billede i 2D og 3D. smart tv i den er ikke noget at råbe hurra over.

Den fik Årets bedste TV, topklasse hos billede og lyd.

highly recommended på
http://www.hdtvtest.co.uk/news/philips- ... 193320.htm

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... cleContent

hvis du skal have info om philips tv vil jeg anbefale end anden side ;)