Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeekitup
Jeg har købt sådan en fætter og har prøvet så vidt muligt nogle forskellige indstillinger herinde fra. Når billedet er lyst synes jeg det er hammer godt. Men de mørke scener eller mørke områder er jeg virkelig, virkelig skuffet over.
Så håbede på nogle indstillinger som passede bedre eller specifikt til mit fjernsyn, da dem jeg har prøvet af er fra andre modeller.
Håber på jeres hjælp, tak. :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
4000 serien er anderledes end 8000 serien som vi har anmeldt, så det er svært at tage indstillingerne direkte. Ovenordnet vil jeg dog anbefale, at du slår mange af de dynamiske funktioner som ligger inde i Pixel Plus (tror jeg den hedder) menuen. Det er tit dem som gør vrøvl med farverne i den mørke ende.

Når det er sagt, så har Philips dog generelt problemer med de mørkeste farver på deres tv. I visse tilfælde har vi haft svært ved at rette det selv ved en omfattende kalibrering.
Af Jeekitup
Alt er slået fra, af hjælp til grafikken. Kan ikke lige finde den indstillingen igen, som jeg er gået efter. Men det er da ærgerligt, at der ikke er nogen til tv'erne i den lidt billigere ende, men sådan er det vel. :-) tak for hjælpen.
Af Bent odense
[quote]Jeekitup skrev: Men det er da ærgerligt, at der ikke er nogen til tv'erne i den lidt billigere ende, men sådan er det vel.
Det er desværre det man kommer ud for når man befinder sig i den ende af valg af tv.
Af visca blaugrana
det foerste jeg vil anbefale er at sikre dig at kontrast og brightness er indstillet korekt, bedste gratise maade er at downloade denne bluray/DVD
http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd ... alibration og braende den til en DVD.

derefter indstiller du basic indstillingerne efter denne manual
http://dl.dropboxusercontent.com/u/8968 ... Manual.pdf

hvis du vaelger at goere ovenstaaende, saa sig endelig til hvis der er spoergsmaal, og skulle engelesk ikke vaere dit staerkeste saa sig til og jeg/andre herinde vil meget gerne hjaelpe, det er jeg sikker paa.

at bruge indstillinger fra andres TV vil aldrig give dig et korrekt billede.

hvad er det du ikke er tilfreds med?
detalier
farver
er sort ikke rigtigt sort?

hvilken profil bruger du? Dynamisk, standart film eller andre?
Af Bent odense
Jeekitup skrev:Ikke at skærmen er ringere end min gamle medion plasma skærm til 6000,- som jeg købte i 2007. Det kan ikke være rigtigt.
Rasmus Larsen skrev:4000 serien er anderledes end 8000 serien som vi har anmeldt, så det er svært at tage indstillingerne direkte. Ovenordnet vil jeg dog anbefale, at du slår mange af de dynamiske funktioner som ligger inde i Pixel Plus (tror jeg den hedder) menuen. Det er tit dem som gør vrøvl med farverne i den mørke ende.

Når det er sagt, så har Philips dog generelt problemer med de mørkeste farver på deres tv. I visse tilfælde har vi haft svært ved at rette det selv ved en omfattende kalibrering.
3000-4000 Serien er rimelig dårlig på billede og hvis du har prøvet det råd som Rasmus skriver og det ikke hjælper, så må du desværre se i øjnene at det ikke bliver beder.

Og du kan ikke sammenligne de to teknologier LCD/LED)-(Plasma selv om det kommer fra MEDION. ;)
Af Jeekitup
visca blaugrana skrev:det foerste jeg vil anbefale er at sikre dig at kontrast og brightness er indstillet korekt, bedste gratise maade er at downloade denne bluray/DVD
http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd ... alibration og braende den til en DVD.

derefter indstiller du basic indstillingerne efter denne manual
http://dl.dropboxusercontent.com/u/8968 ... Manual.pdf

hvis du vaelger at goere ovenstaaende, saa sig endelig til hvis der er spoergsmaal, og skulle engelesk ikke vaere dit staerkeste saa sig til og jeg/andre herinde vil meget gerne hjaelpe, det er jeg sikker paa.

at bruge indstillinger fra andres TV vil aldrig give dig et korrekt billede.

hvad er det du ikke er tilfreds med?
detalier
farver
er sort ikke rigtigt sort?

hvilken profil bruger du? Dynamisk, standart film eller andre?
Jeg prøver at rode lidt med det i morgen, har haft en del at se til. Så er kommet lidt fra det, tak for svar. :)

Det er det mørke jeg ikke er tilfreds med, synes der kommer en del grums med på billedet. Når billedet er lyst, så er der intet at komme efter, lækre detaljer osv.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvilken en det er jeg skal hente derinde på det første link du sendte, jeg har ingen blueray afspiller. Så det skal over på DVD.

Bent Odense, jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge dine kommentare til. Det gavner på ingen måde mig, for at få det bedste ud af den skærm jeg nu har valgt at købe.
Af Jeekitup
Jeg har hentet den der hedder avchd og er ved at brænde den ud. Plejer at bruge min ps3 til blueray, men den er uheldigvis stået af. Af hvad jeg kunne forstå, så kunne jeg godt bruge den jeg er ved at brænde ud nu? :-)
Af Jeekitup
Det er min xbox 360 jeg bruger som afspiller for tiden, så den jeg hentede virkede ikke. :( PRøver at hente mp4 versionen og ser hvordan det forløber. :)