Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benne
Hej jeg er meget i tvivl om hvilket tv jeg skal vælge ;;)

Har kig på disse to, begge til 7.000kr. ;)

Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60F5505
http://www.komplett.dk/samsung-60-3d-pl ... 505/777120

Har lidt svært ved at finde nogle anbefalinger om denne, fandt en enkelt tråd her inde, som var rimelig positiv.

LG 55" LED-TV 55LA641V
http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... Elektronik

Denne er en af købsanbefalingerne her inde, som vurderes value-for-money. Og det var sikkert da den kostede +9.000kr!

Jeg har Panasonic 42" G20 Plasma nu, som jeg er meget glad for. :)

Mine behov er:
*Ser mest alm. tv på digitalkanaler/HD (DVB-C).
*Ser meget fodbold, så skal være god til det formål!
*Streamer fodbold gennem Viaplay fra min bærbar tilsluttet med hdmi.
*Film på Blu-ray samt streamet fra DUNE mediaboks.
*Xbox 360, spiller mest Fifa 14.

Håber i kan hjælpe mig lidt med en afgørelse O_O
Hvad blev der af PFL8008, som du var "meeeget begejstret for", jf. din tråd her?

PS5500 (PS5505) er en bargain deal målt på rå billedkvalitet. Væsentligste anke, udover de velkendte, som knytter sig enhver plasmaskærm i større eller mindre grad, er, at skærmen mangler anti-refleksiv coating, med hvad deraf følger af øget risiko for uønsket genskin (afhængig af placering af vinduespartier).

Reviews: AVForums | CNET
edinger skrev:Hvad blev der af PFL8008, som du var "meeeget begejstret for", jf. din tråd her?
Det er så en en helt anden boldgade :o koster 10.000kr mere :((

PS5500 (PS5505) er en bargain deal målt på rå billedkvalitet. Væsentligste anke, udover de velkendte, som knytter sig enhver plasmaskærm i større eller mindre grad, er, at skærmen mangler anti-refleksiv coating, med hvad deraf følger af øget risiko for uønsket genskin (afhængig af placering af vinduespartier).

Reviews: AVForums | CNET
Jeg er egentlig glad for plasma og tror også jeg hælder mest til denne samsung.

Genskin er intent problem da vinduer er over for tv's placering, men har persienner som alligevel er lukket når jeg ser tv :)
Kunne man evt ikke få en folie imod genskin, som evt også beskytter skærmen, lige som man kan til smartphones?! ;;)