Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tenkin
kronholm skrev:sidder du og spiller playstation i en hel dag, så bør du ikke vælge et plasma tv. Sidder du 2-3 timer engang imellem, så kan et plasma tv være fint nok.

= du bør købe led/lcd.
Tak, det var sådan noget jeg ville høre. :) sidder nok ikke en hel dag, men hvis konen skal noget og man lige kan få en 4-5 timer, kunne det måske være sådan noget. Så led er nok svaret, selvom jeg gerne ville have haft de flere tommer. :)

Så er spørgsmålet om de der Thomson tv er noget værd?
Af Tenkin
Bent odense skrev:
Tenkin skrev:Ja ja, skide nu være med de detaljerede tekniske fordele og ulemper. :)

Da det ikke er det dyreste tv spiller det jo en mindre rolle. Jeg skal bare have et godt størrelse tv til stuen, som ikke koster mere end fire kilo.

Og dertil er det spørgsmål som, hvor stort et problem er de brændemærker idag? Kan man spille playstation en hel dag, uden interface/hud brænder fast?
Og er strømforbruget noget man bør stejle over på plasma skærmene?
Hvis du har fire kilo, og du er til spil alm tv så er der Sonys W6 er serie en mulighed.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 113237.htm
Såvidt jeg kan se er der kun 42" og koster 5,5 kilo. :/
DavidHimself skrev:
edinger skrev: ...samt lysgennemfald og uhomogen belysning af panelet
LED/LCD har mindst lige så store problemer med ujævn belysning... så det er bestemt ikke et "pro" for LED'erne.
Og mens at ujævn belysning næsten er en garanti på et LED, så er burn-in og buzz blot en mulig risiko (reklamerer man over sidstnævnte bliver det ovenikøbet altid udbedret)!
Den med at buzzing altid bliver udbedret ved reklamation må du da vist længere ud på landet med.
Af kronholm
Tenkin skrev:
Bent odense skrev:
Tenkin skrev:Ja ja, skide nu være med de detaljerede tekniske fordele og ulemper. :)

Da det ikke er det dyreste tv spiller det jo en mindre rolle. Jeg skal bare have et godt størrelse tv til stuen, som ikke koster mere end fire kilo.

Og dertil er det spørgsmål som, hvor stort et problem er de brændemærker idag? Kan man spille playstation en hel dag, uden interface/hud brænder fast?
Og er strømforbruget noget man bør stejle over på plasma skærmene?
Hvis du har fire kilo, og du er til spil alm tv så er der Sonys W6 er serie en mulighed.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 113237.htm
Såvidt jeg kan se er der kun 42" og koster 5,5 kilo. :/
Du får svært ved at finde et decideret godt tv, hvis du vil have et tv der er større end 40", LED tv, og kun har ca. 4000 at gøre godt med.

Men overvej dette tv:

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000

du kan læse en anmeldelse her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 193252.htm

det er et smart tv (dvs. med netflix, viaplay osv.), og du kan lave usb-optagelse med det. Samtidig har det et OK billede, og et fornuftigt inputlag hvilket er vigtigt når du spiller.
Brugeravatar
Af edinger

Nu er det jo sådan set lige præcis (bl.a.) disse forhold, som afgør, om et tv er "godt" vurderet efter såvel objektive som subjektive forhold.

Hvis det var så nemt "bare at vælge et godt tv til stuen" – underforstået et tv, der bare spiller på alle tangenter – så var det, ja, nemt.

Hvis man vil stille krav til dueligheden af sit nye isenkræm, må man også gøre sit hjemmearbejde.

I modsat fald kan man blot vælge, hvad der nu engang er på tilbud i Føtex uden at skele til de besværlige – men afgørende – tekniske spidsfindigheder, som bliver vendt her i forummet.
Af Tenkin
edinger skrev:

Nu er det jo sådan set lige præcis (bl.a.) disse forhold, som afgør, om et tv er "godt" vurderet efter såvel objektive som subjektive forhold.

Hvis det var så nemt "bare at vælge et godt tv til stuen" – underforstået et tv, der bare spiller på alle tangenter – så var det, ja, nemt.

Hvis man vil stille krav til dueligheden af sit nye isenkræm, må man også gøre sit hjemmearbejde.

I modsat fald kan man blot vælge, hvad der nu engang er på tilbud i Føtex uden at skele til de besværlige – men afgørende – tekniske spidsfindigheder, som bliver vendt her i forummet.
Nu er jeg selv gammel bruger af hwt og du kan jo se hvor meget kamp der går i det her, for at fortælle om mest mulige teknisk svære begreber. Et forum skulle jo gerne være hvor der bliver stillet spørgsmål og dertilhørende konkrete svar.

Det kan jo lige så vel være hr og fru danmark som tilspørger jer, jeg selv fatter også kun halvdelen af begreberne. Udgangspunktet var meget simpelt og det blev også besvaret med et simpelt svar - uden en masse teknisk specifikation. ;)

Er udemærket godt klar over research er vejen frem, men som jeg skriver tingene burde det tydeligt fremgå, at om billedet er lidt ringere end et andet tv, som koster mere, ikke er så væsentlig. Hvis du forstår. :)
Godt så! Jeg kan ikke råde dig til at køb det Thomsen, men køb det og husk at man får hvad man betaler for, ligesom med så mange andre ting.
Du kan jo prøve at søge her på siden, der skrevet om Thomsen før, prøv også at bruge google.

Held og lykke og god weekend.
Jesper
Af PeterD
problemet med denne side er at dem der har købt et plasma vil sige PLASMA og dem der køber LCD vil sige du skal købe LCD/LED..

Læs nu nogle test og pro/ contra LCD/Plasma FØR dui køber!!!

bedste pris uanset valg: Elgiganten/Komplett.dk
Af Tenkin
Jeg krydsede fingre og bestilte et Thomsom tv. Problemet er jeg ikke lige kender mærket - er normalt Samsung mand. Men da det normalt koster 7000 måtte jeg overbevise mig selv om det sikkert ikke var så ringe et fjernsyn. :)

Jeg havde læst fra en bruger herinde at han var glad for hans eget, men navigationen var langsom. Hvis det betyder jeg ellers får et godt tv, kan jeg godt leve med en lidt langsommere menu.