Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tenkin
Hej Flatpanels,

jeg skal flytte med kæresten og tænkte på et nyt tv til stuen. Har set dette LG hos komplett;
http://www.komplett.dk/lg-50-plasma-tv- ... !tab:extra

Det lyder billigt og såvidt jeg kunne opstøbe skulle det være et rigtig lækkert tv til pengene.

Men er det fint at købe et plasma tv idag ? Der er ikke problemer med ting som brænder fast på billedet eller andre finurligheder ?

Elgiganten har jo det der Black Friday, så alternativet var at score en 46" LED tv istedet til 3.000-4.000 kroner.

Hvad siger de kloge ? :D
Af LPH
Der er fordele og ulemper ved både Plasma og LED. Du skal gøre op med dig selv hvilke parameter du vægter højere end andre.

Rasmus har skrevet denne artikel her på siden: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Jeg har selv valgt Plasma fra pga størrelsen, buzzing og risiko for burn-in, så må jeg leve med LED sort ikke er Plasma sort.
Af PeterD
Du får STADIG det bedste billede med plasma, uanset hvor meget sælgerne forsøger at sælge dig et LCD/LED

Bare undgå at lade et playstation spil stå tændt på skærmen når i tager på en uges ferie..

Snup et Panasonic ST60 fra komplett.dk

Måske det bedste all-round tv til prisen i dag
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:Du får STADIG det bedste billede med plasma, uanset hvor meget sælgerne forsøger at sælge dig et LCD/LED...
MEN...
LPH skrev:Jeg har selv valgt Plasma fra pga størrelsen, buzzing og risiko for burn-in, så må jeg leve med LED sort ikke er Plasma sort...
...samt lysgennemfald og uhomogen belysning af panelet
edinger skrev: ...samt lysgennemfald og uhomogen belysning af panelet
LED/LCD har mindst lige så store problemer med ujævn belysning... så det er bestemt ikke et "pro" for LED'erne.
Og mens at ujævn belysning næsten er en garanti på et LED, så er burn-in og buzz blot en mulig risiko (reklamerer man over sidstnævnte bliver det ovenikøbet altid udbedret)!
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:
edinger skrev: ...samt lysgennemfald og uhomogen belysning af panelet
LED/LCD har mindst lige så store problemer med ujævn belysning... så det er bestemt ikke et "pro" for LED'erne.

Og mens at ujævn belysning næsten er en garanti på et LED, så er burn-in og buzz blot en mulig risiko (reklamerer man over sidstnævnte bliver det ovenikøbet altid udbedret)!
Plasma har da netop INGEN problemer med hverken lysgennemfald eller uhomogen belysning af panelet. Modsat LCD/LED.

Som jeg skriver:
LPH skrev:"Jeg har selv valgt Plasma fra pga. størrelsen, buzzing og risiko for burn-in, så må jeg leve med LED sort ikke er Plasma sort..."
edinger skrev:"...samt (leve med) lysgennemfald og uhomogen belysning af panelet".
Af LPH
@Erdinger

Din kommentar kan læses på 2 måder

LED øjne:
Jeg har selv valgt Plasma fra pga størrelsen, buzzing og risiko for burn-in

Plasma øjne:
leve med LED sort ikke er Plasma sort

Det er tydeligt at DavidHimself (Plasma øjne) har troet du er LED mand :)
Brugeravatar
Af edinger
LPH skrev:@Erdinger

LED øjne:

Plasma øjne:

Selv ikke Elgigantens yngstemand kunne finde på at påstå noget så fjollet som, at (noget af) det, der netop er plasmateknologiens styrke(r), skulle være en svaghed.
Brugeravatar
Af edinger
LPH skrev:@Erdinger

LED øjne:

Plasma øjne:

Selv ikke Elgigantens yngstemand kunne finde på at påstå noget så fjollet som, at (noget af) det, der netop er plasmateknologiens styrke(r), skulle være en svaghed.
Bent odense skrev:Dem der ved hvem edinger er kommer ikke med sådanne udtaleser. ;)
... ;)
Af Tenkin
Ja ja, skide nu være med de detaljerede tekniske fordele og ulemper. :)

Da det ikke er det dyreste tv spiller det jo en mindre rolle. Jeg skal bare have et godt størrelse tv til stuen, som ikke koster mere end fire kilo.

Og dertil er det spørgsmål som, hvor stort et problem er de brændemærker idag? Kan man spille playstation en hel dag, uden interface/hud brænder fast?
Og er strømforbruget noget man bør stejle over på plasma skærmene?
Af kronholm
sidder du og spiller playstation i en hel dag, så bør du ikke vælge et plasma tv. Sidder du 2-3 timer engang imellem, så kan et plasma tv være fint nok.

= du bør købe led/lcd.
Tenkin skrev:Ja ja, skide nu være med de detaljerede tekniske fordele og ulemper. :)

Da det ikke er det dyreste tv spiller det jo en mindre rolle. Jeg skal bare have et godt størrelse tv til stuen, som ikke koster mere end fire kilo.

Og dertil er det spørgsmål som, hvor stort et problem er de brændemærker idag? Kan man spille playstation en hel dag, uden interface/hud brænder fast?
Og er strømforbruget noget man bør stejle over på plasma skærmene?
Hvis du har fire kilo, og du er til spil alm tv så er der Sonys W6 er serie en mulighed.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 113237.htm