Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Haarup
Hej Flatpanels! Ja som overskriften siger så popper mit TV når jeg tænder det. Det er to korte pop der kommer. Der er intet galt med TV'et. Hvad kan det skyldes? Tv'et er to måneder ung og jeg har stort set haft lyden på low siden jeg tog det i brug. Jeg er ret sikker på det er højtaleren og ikke selve tv'et. Det er en et lg42la661.

Jeg kan faktisk genskabe poppe lyden, hvis jeg går ind i lydindstillinger og vælger noget kaldet Sound Optimizer. Ændre jeg på indstilliger i denne så kommer der også et pop hver gang jeg skifter mellem mulighederne. Håber der er et tv geni eller to der måske kan hjælpe :o)
Det skyldes sikkert bare at din forstærker tænder i tvet.. ofte har man en kondensator foran for at tage dette lille smæld..

Hvis du kan huske helt tilbage til dengang hvor man tændte et anlæg.. også kom der lige et lille PLOP i ens højttalere :) så var forstærkeren tændt og der kunne spisses.. idag sidder der enten en kondensator som sagt ellers sidder der en lille sikring der gør at når den er klar hopper den over.. hvis denne sikring sidder fast.. ja så vil du få et pop eller blop eller hvad man kalder det ;D