Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg surfede lidt på nettet og faldt over de mange kommentar og anbefalinger der findes her på siden. Så håber at i måske også kan hjælpe mig.

Jeg har en budget på 8.000 kr.

Tvet skal bruges til spil, film, gerne skype hvis det er muligt.
Gerne full hd. Jeg vil helst have en på 46/47 tommer ikke mindre.

Ellers ved jeg ikke så meget om tv generelt.

Jeg fandt Samsung ES8005 til 8.000 kr. i Expert de har kun 4 tilbage.

Så har de Samsung F8005 til 9.000 kr. i expert

Og så havde de Lg47la691v til 7.777

Hvad er det bedste køb? Skal jeg vente til at F8005 bliver billigere på et tidspunkt?

Tak på forhånd.
50" ST60 plasma fra Panasonic til 7300 kr. hos komplett.dk.

Hvorfor? Fordi plasma giver det bedste billede ,farve og sortniveau (mørke scener)
Sammenlignet med en LCD(LED)

Læs selv mere på whathifi.com. ljudochbild.se, her på siden, og avforum.com..

Set en bluray på eller se noger sport bold eller formel 1 og du kan se hvorfor plasma er at foretrække

Desværre bugner butikkerne af LCD/LED tv så sælgerne vil hellere sælge dig det de tjener mest på...

Bedste priser: Komplett.dk og Elgiganten (Fona når tilbud)
Hej Peter og google.

Tak for jeres kommentar.

Undskyld jeg spørger dumt men har man smart tv på plasma skærme?

Jeg bliver desuden ufattelig irriteret over tv'er der laver bzzzz lyde og den slags mindre støj.
Det kan jeg bare høre. Så er plasma bedre til at være stille?

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad os sige, at der er større sandsynlighed for at plasma larmer, da der både er en anden drivmekamisne bag selve panelteknologien, som potentielt skaber støj og samtidigt så udvikler teknologien mere varme som kræver aktiv køling dvs. blæserstøj. Det er dog ikke alle modeller der larmer og førstnævnte støjkilde er faktisk ret varierende i karakter.
Af LPH
Har selv lige bestilt 55F8005, så jeg ved godt hvor min stemme ligger :)

Det er utroligt svært, at vælge TV i dag hvis du ikke har en ide om hvilken vej du vil gå. Som du allerede kan høre i denne tråd så er der nok lige så mange meninger om div TV som der er om biler, mobil telefoner osv osv osv.

Du må ud og se nogle forskellige TV i forretningerne og se hvad du syntes bedst om. LED er vejen frem, selv Pana har indset de har tabt og stopper med at lave plasma skærme. Tror aldrig vi kommer til at se en UHD plasma skærm :)
Brugeravatar
Af edinger
LPH skrev:Det er utroligt svært, at vælge TV i dag hvis du ikke har en ide om hvilken vej du vil gå.

Det er rigtigt.
LPH skrev:LED er vejen frem, selv Pana har indset de har tabt og stopper med at lave plasma skærme.
Det er til gengæld noget vås. Eller i hvert fald en retorisk stramning.
BudZa skrev:Lad nu være med at anbefale plasma når han vil bruge den til spil. Plasma får burn in hvis de bliver brugt i længere perioder med den samme information på skærmen.
Jeg tillader mig at kalde BULLSHIT lige der ;) begge mine svogere har panasonic plasma, den ene en G30'er og den anden ST60'eren, og de spiller begge MEGET - aldrig har de haft burn! :) Og det var stort set uden særlig omtanke. Jeg ved at man kan læse om flere der har haft det, men det skal almindeligvis en del til.
Baseret på at have haft to plasma TV kan jeg ikke anbefale dem trods super billedkvalitet: de larmer, varmer og får burn-in.