Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af polski12
Hej med jer skal ha nye tv tænker på 7 serie eller 8 serie fra samsung hva syns i men skal ta skal bruge den til at se bold film osv ....ingen konsol :)
Af kaspergb
Bent der er ikke kun designet der er forskellen på disse 2 modeller, det er 2 forskellige paneler og f8005 kan lave ca 10-20% bedre sort. Det er rigtigt at de tidligere modeller har haft det samme panel men ikke i år.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er samme panel i F7005, F8005 og F8505 LED-modellerne. 6-serien er anderledes.

Der kan naturligvis være forskel fra model til model pga. produktionsafvigelser, men ellers er det samme billedpanel. Der er lidt mere aggressiv billedbehandling på de to 8-varianter end på 7-varianten, men i praksis betyder det ikke noget.
Af Vognstrup
Jeg har selv F7005 og er enormt tilfreds. De eneste forskelle mellem F7005 og F8005 er at F8005 har Micro Dimming Ultimate og 1000 CMR i modsætning til F7005 som "kun" har Micro Dimming Pro og 800 CMR.

Da jeg så dem i Elgiganten ved siden af hinanden kunne jeg ikke se forskel og til 9000,- for F7005 i 46" var den det helt klare valg.
Af J.H.
kaspergb skrev:Bent der er ikke kun designet der er forskellen på disse 2 modeller, det er 2 forskellige paneler og f8005 kan lave ca 10-20% bedre sort. Det er rigtigt at de tidligere modeller har haft det samme panel men ikke i år.
Det er der åbenbart delte meninger om...:
Rasmus Larsen skrev:Det er samme panel i F7005, F8005 og F8505 LED-modellerne. 6-serien er anderledes.

Der kan naturligvis være forskel fra model til model pga. produktionsafvigelser, men ellers er det samme billedpanel. Der er lidt mere aggressiv billedbehandling på de to 8-varianter end på 7-varianten, men i praksis betyder det ikke noget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
J.H.: Ja, hvis man får informationen fra Samsung selv eller deres sælgere, så vil de selvfølgelig sige nej. Det går jo ikke, at der ikke er forskel på to modeller i forskellige prisklasser ;)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Kaspergb skrev:
Bent der er ikke kun designet der er forskellen på disse 2 modeller, det er 2 forskellige paneler og f8005 kan lave ca 10-20% bedre sort. Det er rigtigt at de tidligere modeller har haft det samme panel men ikke i år.
Er nu ikke helt uenig med kaspergb, men det kan jo være jeg ikke er helt godt bekendt med F7005 serien O_O Er ganske givet helt det samme panel der anvendes i de to modeller (F7005 og F8005) men er der ikke noget med at der i F8005 modellen er tilføjet en sort bjælke via elektronikken, der hvor billedet ikke helt fylder panelet ud - gør at billedet samlet fremstår mere sort end det gør ellers og at fænomenet backlight bleeding næsten er elimineret i forbindelse med film kigning og lign. - fungerer ialtfald sådan på mit F8005 og gør at man ikke føler sig generet af evt. Backlight bleeding :) Om det samme gælder for F7005 modellen er jeg dog ikke helt inde i, men det må F7005 brugere jo så kunne svare på :)
Af Fredtoft
De F8005 og F7005 modeller jeg har haft fingrene i bekræfter 100 % hvad Rasmus skriver.

Der har været de samme Samsung paneler i dem alle.