Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer

Jeg købte for et par uger siden et Panasonic P42GT60Y og det har en fantastisk billedkvalitet og mange interessante funktioner, dog synes jeg det buzzer utroligt meget!

Jeg har haft plasma-tv før, så er bekendt med at de kan summe, men synes det er ret voldsomt i GT60's tilfælde.

Er det noget I har hørt om eller noget jeg evt. kan gøre noget ved?

Jeg lider endda af tinnitus og tror ikke jeg har verdens bedste hørelse og alligevel kan det godt irritere mig en del nogen gange, særligt når der vises meget hvidt/lyst på skærmen, hvor den buzzer ekstra voldsomt.

Jeg sidder 2,5 - 3 m. fra skærmen.

Ved ikke om der kan være forskel på modellerne og om jeg bare kan ha været uheldig, eller om de alle er sådan?

Nogen gode råd eller kommentarer?
Desværre har panasonic kun styr på billed kvaliteten.

Brum er noget man får med i pakken.

Nogle kan høre det meget andre ikke.

Jeg har fravalgt panasonic pga alle de fejl som man får med i købet
Hej Arcade_Ninja,

Heldigvis er det ikke alle der så uheldige med deres GT60 fjernsyn! Jeg er selv den meget lykkelige ejer af et 50" GT60 og har ingen problemer med hverken buzz eller retention... :D

I min lille verden er det klart et af de bedste plasma fjernsyn, der er på markedet...

En positiv GT60 hilsen herfra.
Alle skærmene siger lidt... Om det er et problem, handler vel lidt om, hvordan man bruger sit tv. Hvis man ikke kan høre noget ved normal lydstyrke, kan jeg ikke se problemet.

Skruer man ned for lyden, for at lytte efter om ens skærm skulle have det kendte problem, vil alle kunne høre mere eller mindre.

Det er lidt ligesom dem der lige har købt et dyrt spejlreflekskamera, og tager 1000-vis af billeder for at overbevise sig selv om at deres kamera er defekt, hvis det ikke fokuserer indenfor en mm.

Hvis tingene virker til det de er beregnet til, så lad være med at lede efter fejl...
Tak for svarene. :)

Lyder som om det er lidt forskelligt hvor meget det generer folk.

@Kronholm, det lyder godt nok kedeligt, fandt du så et til sidst der ikke var for slemt, eller fandt du et helt andet fjernsyn?

@Jochumsen det lyder da fantastisk at du ikke har nogen problemer, så er det jeg tænker om der ud over at være forskel på folk også kan være forskel på GT'erne og du kan ha været heldig og jeg uheldig?
Jeg har heldigvis heller aldrig haft problemer med rentention eller burn-in, men er også forsigtig med at lade det vise de samme ting for længe ad gangen.

@BrianH men hvis man for det meste tydeligt kan høre buzzing ved "normal" lydstyrke og "normalt" tv-billede, kan det godt blive lidt trættende i længden...
Arcade_Ninja skrev:
@BrianH men hvis man for det meste tydeligt kan høre buzzing ved "normal" lydstyrke og "normalt" tv-billede, kan det godt blive lidt trættende i længden...
Ja, hvis du kan høre det så det generer mens der er lyd på tv'et, er det en defekt
Arcade_Ninja skrev:Tak for svarene. :)

Lyder som om det er lidt forskelligt hvor meget det generer folk.

@Kronholm, det lyder godt nok kedeligt, fandt du så et til sidst der ikke var for slemt, eller fandt du et helt andet fjernsyn?

@Jochumsen det lyder da fantastisk at du ikke har nogen problemer, så er det jeg tænker om der ud over at være forskel på folk også kan være forskel på GT'erne og du kan ha været heldig og jeg uheldig?
Jeg har heldigvis heller aldrig haft problemer med rentention eller burn-in, men er også forsigtig med at lade det vise de samme ting for længe ad gangen.

Jeg skiftede til samsung plasma for så at finde ud af at de også har buzz. Det er dog på en anden måde.... Lyden er mere konstant og retningsbestemt. Det er slet ikke lige så generende som Panasonics buzz, der går op og ned hele tiden i decibel alt efter hvor lyst billedet er. Jeg lægger ikke mærke til det når jeg ser film... Det gjorde jeg med mine Panasonic.

Alle de Panasonic jeg havde hjemme, der kunne jeg ligge i soveværelset og høre hvornår billedet blev lyst inde i stuen..... Selvfølgelig med mute på.
Jeg havde GT50 i godt et år inden jeg måtte sælge det: det larmede for meget, det varmede for meget og det fik burn-in. Det sidste var til at leve med, varmen var et problem da det hang i et forholdsmæssigt lille og meget velisoleret rum, men specielt larmen var ulidelig. Jeg havde det hængende i wire på væggen hvilket sikkert har forstærket lyden, men det er nu et krav jeg har, at dyre flade TV skal kunne hænges fladt/diskret på væggen. Jeg kan ikke anbefale plasma trods super billedkvalitet.