Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg har for under 14 dage siden købt Panasonic L47DT60, og har kæmpet en del med at få lyd og billede til at passe sammen.

Jeg bruger Boxertv (dvb-t2) - helt nye ci+ boards og nyeste firmware.
Der er ikke tilkoblet ekstern lyd - for så kunne jeg indstille på det med SPDIF forskydning, men der er ikke nogen indstillinger til de indbyggede højttalere.

Jeg har prøvet med et Samsung tv på samme kablel osv (dog kun dvb-t) - men her er der ingen problemer.
Det er både på SD og HD kanaler - men skifter lidt med hvor meget det er.

Jeg har et par Sennheiser bluetooth høretelefoner - og tilkobles de og slår jeg læbesynkronisering til - så er lyd og billede fuldstændig på plads.

Det er lidt skiftende og er ikke meget - men er nok til man ser det.

Panasonic support svarer ikke på henvendelser - så jeg ville høre om noget har haft lignende problemer ?

Jeg skal returnere det senest lørdag hvis jeg skal nå det inden for de 14 dage, så jeg håber nogen kan sige om de har oplevet det samme, eller om jeg bare skal får det returneret i en fart.

Nogen ideer ?

Mvh

Tue
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er et par som har kæmpet med samme problem på Panasonics plasma-tv. Jeg mistænker, at det er en defekt eller uregelmæssighed på deres controller-board. Måske går nogle af tingene igen på deres plasma-tv og LCD-tv.

Prøv evt. at søg i forummet, der skulle gerne være et par andre tråde. I de tilfælde har folk sendt tv'et til reparation.
Så er det returneret.. :)

Elgiganten har været yderst hjælpsomme hele vejen igennem.

Men nu går jagten så ind på noget et andet tv. Jeg leder efter noget hvor lyd og billede faktisk passer sammen. :)

Yderligere ønsker:

Dual tuner - så jeg kan optage og se programmer på samme tid (bruger Boxertv)
mulighed for at optage på harddisk (usb)
netflix og viaplay indbygget.
Gerne noget hvor man kan se det man optager på et andet tv i huset (det virkede faktisk fint på Panasonic DT60 tv´et via DLNA/Upnp.

Nogen der har et godt bud ?

/Tue
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dual tuner er pt. kun i Panasonics og Samsungs 2013-modeller. Måske kommer det i flere i 2014, men vi ved ikke noget endnu.

Funktionen med at sende til andre i hjemmet er indbygget i Philips og Panasonics tv. Samsung og LGs burde teknisk kunne, da de allerede sender til smartphones/tablets i hjemmet, men jeg har bare ikke set funktionen officielt på deres tv. Måske findes der er en app til det, men jeg er ikke sikker.