Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Rasmus har W6 med på listen over anbefalede TV, og på hdtvtest.co.uk får den Highly Recommended (42W653A). Det lyder som om det er bedste TV i mid klassen pt.

Jeg overvejer et 50W656A til 7k. Foden bruges til at væg montere, men det kunne se ud til at TV'et kommer pænt langt ud fra væggen. Nogen der har set det væg monteret?

Jeg kan heller ikke finde bekræftelse på om det kan pause og optage TV. Har det helt samme Smart funktioner som det W9 der er testet herinde?
Af kaja69
Jeg ringede til Sonys support. Der burde være pause/optag via USB, men jeg kan ikke finde ud af om dette TV vil sidde for langt fra væggen. Jeg er vandt til at hænge TV i wire. Er der slet ingen der har erfaring med W6?
Af kaja69
Tak for feedback, Rasmus. Det er åbenbart ikke en model der kan hænges fladt på væggen da den har en "bule" forneden. Foden skal bruges som vægbeslag (meget smart tænkt), men eg har bare ikke kunne finde et eneste billede af TVet hængende på væggen.

Ovre på anbefalingslisten var det mig der spurgte til om 50 tommer W6 pt. er bedste LCD i sub 10k klassen. Det bekræftede du, men du nævnte også Samsung. Regner med du tænker på 6 serien. Der er ekstremt mange modeller. Får man samme fysik og billedkvalitet (glem 3D) i dem alle eller vil du anbefale at man starter på et 6xxx niveau?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, Sony W6 bruger foden som vægbeslag, og så vidt jeg kan se så er der ikke mulighed for at montere et universalbeslag, da der ikke er VESA-huller på bagsidne.

Ja, Samsungs 6-serie findes i et utal af varianter. Der er generelt flere ligheder imellem dem end forskelle. Billedkvaliteten er rimelig konsistent (jeg har ikke selv tjekket på de laveste modeller i 6-serien, men umiddelbart tror jeg det også gælder her). Typisk er forskellen design eller et par ekstra eller færre features.
Af kaja69
På samsung.dk finder jeg intet mindre end 10 50F6xx5 modeller! Ved sammenligning ser jeg at det primært er "Rate for klar bevægelse" varierer, men om det er 200 eller 400 er vel ligemeget, det bruges vel ikke alligevel?

Modellerne der ender på 0 er billigere, men fungerer de 100% med YouSee kabeltv?

Et 50F6805 fås for 7.999 hvor et 55F6470 fås for 7.899.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, om det er 200 eller 400 CMR er efter min mening ligegyldigt. Det handler primært om, hvor aggressivt Samsungs kunstige bevægelsessystem er.

De modeller der enher på 5 er de nordiske. Dem på 0 er inernationale modeller. Der er mange som køber de internationale uden problemer, men de er bare ikke garanteret at virke, og så får man så vidt jeg ved heller ikke Samsungs on-site-garanti med.
Af kaja69
Tak, og da prisforskellen mellem 50 og 55 tommer er lille lyder et 55F6105 til under 8k til at være bedste bud. Fordelen ift W6 er at F6 kan hænges fladt på væggen som jeg forstår det.
Af kaja69
Tak, havde læst den tråd. Vores position er direkte foran TV'et så det skal ikke kunne drejes men hænge så tæt på væggen som muligt. Jeg har endnu ikke set et billede af w6 monteret på væggen med eget beslag. Det virker dog som om det kommer ret langt ud pga bulen forneden.
Af Bent odense
kaja69 skrev:Tak, havde læst den tråd. Vores position er direkte foran TV'et så det skal ikke kunne drejes men hænge så tæt på væggen som muligt. Jeg har endnu ikke set et billede af w6 monteret på væggen med eget beslag. Det virker dog som om det kommer ret langt ud pga bulen forneden.
Hvis det er det der er afgørende af valg af tv at det skal hænge fladt på vægen så skal det nok ikke være Sony W6 er.

Det er nok meningen med det design at det skal stå på fod. :)