Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thermaltake
jeg skal ha nyt tv og nu er et 4k tv til at betale. men kan man bruge det til noget i nu tænker tv signal er ikke i 4k og hvad med bluray kan det vise det format hvad med billede kvalitet bliver den beder på tv/bluray selv om det ikke er 4k. jeg vil helst ikke over 20000 kr og i det prisleje er det et 55" lg i 4k eller et 64" i div mærker og op hvis det ikke er 4k jeg har et samsung 52" tv i fullhd men det er 6 år gammelt så der mangler smart delen og der er sket lidt på billede delen også ok men jeg undrede mig bare. jeg har en 2 år gammel surround receiver og den understøtter 4k
Senest rettet af thermaltake 10 nov 2013, 13:43, rettet i alt 2 gange.
Af bullerfnis
http://www.expert.dk/lg/lg55la965w/p/14 ... ricerunner

Det ksoter 18k, det virker da ikke "dyrt" når man tænker på hvad mange andre 55" tv koster..

Men om du får bedre billed kvalitet med det signal man kan få nu, det aner jeg intet om.. Men du er da fremtidssikret lidt.. Meeen mon ikke der går en god tid får man kan få udbytte af 4k tv ? FullHD er der da ikke meget TV som bliver sendt i, dog er bluray jo fullHD..

Syntes du skulle prøve at gå ned i en expert og få vist en bluray på et ordentligt fullHD 55" også det 4k der..

Så kan man ligesom bedre selv vurdere hvad man vil.
Af BrianH
Non-Desperado skrev:Fremtidssikret 4K? Så sørg for, at det i det mindste har HDMI 2.0-indgang, så er du bedre stillet, end de der køber 4K med HDMI 1.4.

Personligt vil jeg ikke skifte til 4K alene af den grund, at kabel-TV ikke engang er nået op i Full HD endnu, så Ultra HD ligger nok endnu længere ude i fremtiden. Og selv om man så småt kan begynde at købe film i 4K, så bør man nok lige vente og se, om det bliver en udvidet udgave af Blu-ray eller et helt andet format, der skal bære det.

Uanset hvad, skal man også her investere i nyt udstyr, for ikke at tale om hele éns filmsamling, hvis man vil have det ypperste.

De film du småt kan købe i 4k... Hvilken afspiller vil du bruge til at vise dem med? Og med hvilke kabler?