Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag med jer :)

Da jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn til min stue, er jeg faldet over dette:
http://www.lg.com/dk/tv/lg-55LA690V

Det er nemlig på tilbud imorgen i Bilka til 9999,- fremfor 14999,-.

Er det et godt køb eller et skidt køb?

Tanken er at det skal sidde på væggen i stuen i min lejlighed, og der så senere skal komme noget hjemmebio til med højtalere :)

Jeg har ikke den fjerneste ide om hvad de forskellige ting kan eller betyder i et fjernsyn, dog kan jeg se at det har 3D - men vil det sige at ALT man ser er 3D og man derfor skal have briller på hele tiden, også ved normal TV?

Vil gerne bede om jeres meninger, eller hvis I kan anbefale noget andet til prisen :)

Vh Mathias
Af kimz
Jeg er lige kommet hjem med et, det står stadig i kassen, jeg så tilfældig tilbudet i går, og da vores gamle er begyndt at te sig, syntes jeg det var et meget godt tilbud, jeg var ellers ved at købe 55LA641V, som Flatpanels anbefaler, så nu må vi se, jeg skal nok vende tilbage når jeg får det kommer op at kører.
Af kimz
Jeg glemte lige !, nej du skal ikke have briller på ved normal tv kigning :-)
Af MathiasLP
Du må gerne vende tilbage asap :-) kører snart derover nemlig i Bilka, men det andet du foreslår koster jo det samme som dette, nu hvor det er nedsat.
Jeg tænker bare hvis det er anbefalet her, og man så kan få en dyrere version til samme pris, er det vel en win Win.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det burde være win-win.
Jeg kan kun anbefale det.

Jeg købte selv 55LA-660V modellen, og jeg er bestemt ikke skuffet.
Der er gode indstillingsmuligheder, som kan ende med et rigtig godt billede.

Du kan streame alle film fra din computer trødløst, direkte via tv'et. Dette fungere bedst ved at installere XBMC på computeren, frem for det program der følger med.
Dette gælder altså også full hd film i 3D med DTS lyd, som fylder ret meget. Det er meget sjældent jeg oplever problemer med at afspille dem.

Jeg synes generelt at det er et rigtig godt tv til prisen.

/Nicolai
Af Sangill
Nogen der kan fortælle mig hvordan det holder op imod henholdsvis ST60 og VT60?

Og ja, jeg har set at det er LED - det er bare de to fjernsyn jeg kigger på, og derfor ønsker en sammenligning på, så vidt det er muligt. :)
[quote="Sangill"]Nogen der kan fortælle mig hvordan det holder op imod henholdsvis ST60 og VT60?

Og ja, jeg har set at det er LED - det er bare de to fjernsyn jeg kigger på, og derfor ønsker en sammenligning på,
så vidt det er muligt. :)[/quote

St60 har bedre billedkvalitet. Har selv solgt mit la660 der er al for meget clouding i deres 6 serie.
Du for meget mere naturligt billed ved en st60 og vt er jo topklassen.]
kimz skrev:Der er kun en Magic remote concrol i min kasse, jeg troede faktisk at der var to ! forskellige .
Hvis du retter henvendelse til LG så skulle de gerne sende dig en "normal" fjernbetjening uden beregning.
Jeg tror desværreikke de kan hamle op med ST60 og VT60, rent billed mæssigt. Men jeg er selv gået fra et plasma til mit 660v, og jeg oplever til gengæld en stor forbedring når jeg ser tv i dagslys.

Modellen har baglight bleeding, og det kan ses ligesom på næsten alle andre edge led tv. Når jeg ser film i mørke omgivelser, skruer jeg lysstyrken ned på omkring 30, som er passende, og giver sortere "sort".
Men det er ikke det bedste sortniveau.

Jeg synes dog at de andre funktioner gør godt for det. Ud fra det jeg har læst mig til, er der ikke andre tv der klare streaming af film fra computer lige så godt som det her.

Det hele er selvfølgelig en smags sag :)
Af kimz
Hej MathiasLP har du købt et ?.
Jeg købte mig sådan et fjernsyn.
Da jeg går fra et 37" Samsung der er 6 år gammelt, er det en temmelig stor opgradering.

Dog er jeg lidt ked ved kvaliteten...

Jeg har YouSee og jeg har købt et YouSee godkendt antenne kabel, men når man ser TV er det somom det står LIDT "slørret". Jeg synes jeg har forsøgt at ændre på diverse ting men uden held - "skarphed" står i øvrigt på max.

Tilgengæld når man ser Netflix på det via. WiFi så står det KNIVSKARPT! Det samme med 3D.

Er der nogle eksperter der ved hvad jeg kan gøre for at få et bedre billede i TV? Er lidt ked af det er sådan her :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skarphed skal ikke stå på max. Det er helt forkert. Du skal sætte det i filmprofilen som udgangspunkt og lade skarphed stå på 0. Det samme skal alt hvad handler om støjreduktion og lignende.