Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasFurbo
Hej folkens.

Jeg har sparet nogle penge sammen, og tænker på en større fladskærm til stuen. Jeg ved ikke helt hvor stor, men gerne så det føles som en stor opgradering fra en 40"

Jeg ser tit tv-serier, spiller og ser film. Det vil være en fordel at det er hurtigt, eller hvad man skal kalde det, da jeg flere gange har haft venner ovre og spille RockBand, hvor mit eget TV for alt i verdenen ikke kan kalibrere ordenligt, så hvis man kan undgå dette vil det være en klar fordel. Jeg har eget anlæg så der behøves ikke at tænkes på lyd, men 3 HDMI’er vil være en fordel, da jeg har en XBMC PC til hele tiden samt Wii U og PS3.

Jeg havde selv kigget på Philips 50PFL5008T da det er på tilbud på komplett, men i sidste ende har jeg altid selv syntes at Samsung og Sony tv’er har set bedst ud, men det kan være at jeg måske har en smule “fanboy” følelse over for det.

Men altså gerne i 5000-7000 prisklassen.

Har i nogle forslag ? Eller skal jeg helt glemme det og købe en 120/144 hz til min computer ? :)
Af DavidHimself
Der er flere der her inde har udtrykt at de er kede af Philips - personligt synes jeg de har en fremragende billedkvalitet, som sagtens kan konkurrer med alle mærker. Især deres 7000-serie (og til dels 6000 serien) har forrygende billedkvalitet! Så i min verden er de svært undervurderet i en verden af Samsung-snævert-syn ;)

50" ST60Y (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2875264/ ... 60y&sort=4) fra Panasonic, ligger godt nok liiiige over dit budget, men der er usædvanlig meget billedkvalitet for pengene - ingen i prisklassen kan på nogen måde være med (efter min mening). Jeg ville anbefale at spise pasta en måned til og købe den ;)

Alternativt kunne man se på TV som LG 47LA640V, som vist nu ligger midt i dit budget (ved godt den lige er 3" mindre, men den har ti lgengæld en formidabel billedkvalitet).
Af Bent odense
DavidHimself skrev:Der er flere der her inde har udtrykt at de er kede af Philips - personligt synes jeg de har en fremragende billedkvalitet, som sagtens kan konkurrer med alle mærker. Især deres 7000-serie (og til dels 6000 serien) har forrygende billedkvalitet! Så i min verden er de svært undervurderet i en verden af Samsung-snævert-syn ;)

50" ST60Y (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2875264/ ... 60y&sort=4) fra Panasonic, ligger godt nok liiiige over dit budget, men der er usædvanlig meget billedkvalitet for pengene - ingen i prisklassen kan på nogen måde være med (efter min mening). Jeg ville anbefale at spise pasta en måned til og købe den ;)

Alternativt kunne man se på TV som LG 47LA640V, som vist nu ligger midt i dit budget (ved godt den lige er 3" mindre, men den har ti lgengæld en formidabel billedkvalitet).
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes at snakken om input lag på denne model er lidt overdrevet. Vælger du de fleste andre tv, inklusiv de fleste LED-modeller, så får du altså højere input lag. Jeg tror ikke det vil genere dig ved blandet brug, men bruger du meget tid med spilkonsollen kan det naturligvis være en faktor.

Buzzing kan jeg derimod sagtens forstå du er lidt bekymret for. Det kan være ret generende, når man først bliver opmærksom på det.

St60 giver virkelig meget billede for pengene. Den er svær at slå på det punkt. Men hvis du vil have et par bud indenfor LED/LCD i middelklassen, så kan Samsungs 6-serie foreslåes, ligesom også Sonys w6 er et ganske fornuftigt tv.