Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Secone
Er interesseret i at høre erfaringerne fra folk der har købt kittet.

Efter at have droppet kabel-tv, kører udelukkende Viaplay og Netflix her hjemme. Kan det betale sig at købe opgraderingen?
Giver det noget for brugeroplevelsen? Er det mere stabilt? Er det hurtigere?

Skal man evt. vente til 2014 versionen kommer? Mon ikke den kommer i starten af året?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
2014 modellen præsenteres med al sandsynlighed her på CES i januar, men kan nok først købes i foråret 2014 sammen med de nye 2014 modeller.

Men sådan helt generelt så er Evolution Kit jo 2013 Smart TV-oplevelsen. Så altså en ret anderledes brugerflade, som er en klar forbedring. Den er også hurtigere, hvilket også betyder at apps åbner lidt hurtigere. Med derudover så forbliver apps jo som sådan uændrede i funktionalitet og kunnen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som en kommentar, så synes jeg dog at Evolution kit er prissat alt alt for højt. 1500-2000 kr. for en ny smart-TV platform (som altså stadig ikke er speciel god) er bare alt for meget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DLNA-delen ligger nu under "Photos, Videos & Music"-tabben og blandes med optagelser og indhold fra USB-nøgler og harddiske sat direkte til tv'et.
Se her: http://www.flatpanels.dk/billeder/samsu ... arge19.jpg

Det er en bedre brugerflade, men hvis du vil have en optimal løsning til at afspille filer via netværket, så tror jeg du vil blive mere tilfreds med en rigtig medieafspillerboks.
Af Vindfeld
Så er der da sket lidt. Lige nu streamer jeg fra min server via twonky, og tit virker dlna menu langsom (det går langsom at bladre rundt i de forskellige film mapper) , der er dog ingen problemer når først filmen er startet. Plex er en god løsning, men min server kan ikke køre den..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har mange filer og mange mapper, så er brugerfladen på den nye stadig langsom. En af ulemperne ved de fleste DLNA-løsninger er jo, at den skal hente fillister, covers osv. ind hver gang man går et skridt frem eller tilbage. Det tror jeg ikke rigtig har ændret sig på den nye, selvom jeg dog ikke prøvede at tilslutte en NAS med et stort bibliotek.
Af Vindfeld
Ok det forklare jo en del,
men det sjove er at nogle gange suser det bare uden forsinkelse..
Nå men nu skal denne tråd ikke få en ny drejning.
Tak :)
Af risager
Er der andre som har haft problemer med installation af EK? Jeg kan ikke få mit installeret selvom jeg har fulgt alle forskrifter jf Samsung. Første gang jeg pluggede mit EK i mit TV, gik installationen selv fint igang, men kunne derefter ikke færdiggøres pga manglende updateringsfiler på USBdrevet?

Jeg afmonterede EK og pluggede det i igang, men efterfølgende ville mit tv ikke detektere kittet og installationen starter ikke mere. Har prøvet at goggle problemet, men kan umiddelbart ikke finde andre med samme problemstilling:(

Mit tv er et UE8005 46 fra 2012 og står med den nyeste firmware.

Nogle der kan hjælpe?!
Af adwerk
Hvad kan man forvente der kommer i SEK kan der F.eks. komme to tuner, som der er i de nye tv, eller er det kun softwarebaseret ændringer der kan tilføres?

Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er kun processor og smart-platform der skiftes. Tunerne sidder et andet sted i TVet.