Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Flere er enige om, at skærmen er "uheldig"... :)
Brugeravatar
Af yksa
azrael skrev:Flere er enige om, at skærmen er "uheldig"... :)
æh lidt mere forklaringer tak om hvorfor den er uheldig?
Af BisseTheOne
ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Hvilken en skal man da så købe lige pt. Er meget i tvivl og skal bruge en skærm (LCD) NU !!
Brugeravatar
Af azrael
Såvidt jeg har kunnet forstå, så har skærmen godt nok som en af de første LED baggrundsbelysningen, men billedet skulle ikke være særligt godt (måske har man sparet andre steder så?). Det er i al fald kommet frem stort set alle steder jeg har hørt/læst om tv'et.

Lige p.t. skulle Samsungs nye M8x-serie være hot ("flavor of the month"), men hvis jeg skulle ud og kigge på skærm p.t. ville jeg nok mere kigge på Panasonics plasmaskærme. Det er rigtigt, at de opløsningmæssigt halter bagefter LCD (i al fald på papiret), men efter manges mening (inkl. min), så har de en bedre billedkvalitet, særligt ved analog tv. Der er heller ikke problemer med ting som vinkelafhængighed eller responstid. Til gengæld har man stadig lidt risikoen for "burn-in", selvom det (igen efter min mening) ikke er en særlig stor risiko.
Af BisseTheOne
ja men hvis jeg nu gerne vil ha et LCD fjernsyn hvilket er så det bedste lige pt max 20.000
Af dikki
Ville vælge et plasma fjernsyn ;) Hvis det ABSOLUT skal være LCD er m86 / xd1 / d3000 nok gode muligheder.
Brugeravatar
Af azrael
BisseTheOne skrev:ja men hvis jeg nu gerne vil ha et LCD fjernsyn hvilket er så det bedste lige pt max 20.000
Sådan helt ærligt talt, så lider samtlige LCD-tv af skavanker af den ene eller den anden art. Hvilket der så kommer på tale for dig finder du nemmest ud af ved at kigge på dem. For vi kan komme med nok så mange anbefalelser og du kan læse nok så mange specifikationer, men det siger *intet* om billedkvaliteten eller endda hvordan *du* oplever billedkvaliteten.

Når det så er sagt "siges det", at den nye Samsung M8x-serie skulle være god (som tidligere skrevet). Typisk hedder modellen noget med M86 eller M87. Men igen, lad være med at stole på, hvad folk *fortæller* dig er godt. Prøv selv at se på apparaterne.