Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mic81
Hejsa.

Vi er på udkig efter nyt TV, og efter at have sonderet markedet for indhold (apps) er valget faldet på Samsung Smart-serien. Vi har i dag Netflix på et efterhånden temmelig gammelt PX80 med tilsluttet AppleTV, men da vi godt vil have mulighed for både HBO og Viaplay ser Samsung ud til at være eneste mulighed for en alt-i-et løsning.

Da der fortsat ser ud til at ske rigtig meget indenfor Smart TV i de kommende år, vil vi ikke betale top-dollar. Derfor er vi umiddelbart landet på Samsung's f6515-model - der samtidig opfylder konens ønske om, at TV'et gerne må være hvidt.

Vi har dog haft ret svært ved at finde tests af TV'et (lydogbillede havde en, men det var vanskeligt at vurdere om det var godt i forhold til x,y,z), så er der nogen der har erfaringer med f6515?

Hvad med f6515 vs. f6475 eller andre Samsung-modeller omkring 6-7000 kr. - Vi går umiddelbart efter 40 tommer? Betyder CMR 400 (f6515) noget i forhold til CMR 200 (f6475)?

Bør vi generelt holde os fra f6515/f6475 eller er det et fornuftigt køb for pengene?

På forhånd tak for alle svar!
Bent, tak igen. Jeg havde læst testen og har genlæst den. Den bekræfter mig i at Samsung har lavet noget godt kram, men jeg er fortsat ikke blevet klogere på om 6515 er noget man skal holde sig fra. Sammenholdt med lydogbillede's test kan jeg dog godt se at der er billedekvalitetsforskel.

Thomas, fair nok. Og for så vidt enig, det er heller ikke for os eneste kriterium at der er gode apps på, men det er et af dem. Derfor peger pilen på Samsung og derfra er det spørgsmålet om vi kan finde noget i en god kvalitet. Men ved du noget om 6515 siden du mellem linjerne skriver at billedekvaliteten er (for?) dårlig?