Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bonielse
I følge indlæg skulle LG's la660v og la667v være samme TV.
Heller ikke ifølge http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1364811081 er der nogen særlig forskel.

Hos Elgiganten koster 47la660v 11999, mens 47la667v koster 6990.
Det virker da helt vild, hvis det skulle være samme TV.
At jeg kun kan finde 47la660v hos Elgiganten er måske en forklaring. Andre la660v størrelser kan findes flere steder - og her er Elgiganten markant dyrere.

Lidt kedeligt når det nu er en sort (evt. sølv) i 47" man leder efter :-/

Når jeg laver en sammenligning hos LG ser la660v og la667v også ud til at være ens.
LG Cloud og farven på rammen ser ud til at være forskellen.

Men faktisk kan la69x (690, 691 og 692) puttes is same box. Lidt design forskel.
Jeg ville tro der var forskel på en 66x og 69x model.

Er der nogen der er bekendt med nogle (tekniske) forskelle på de 5 modeller som kunne gøre at billedet er forskelligt ?
Samme panel ? Samme processor ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Forskellen imellem 690, 691 og 692 er design (farve). Forskellen imellem LA69x og LA660x, og grunden til det højere modelnummer, er formentlig blot, at LG vurderer deres Cinema-fod på LA69x, som en mere premium feature.

LA66x modellerne ville formentlig også være markant dyrere, hvis de blev forhandlet eksklusivt, men sådan er konkurrencen jo med til at drive priserne ned. Desværre er det en tendens vi ser mere og mere herhjemme. Der laves en variant af samme tv, f.eks. med et lidt anderledes design, og så sælges den eksklusivt i en butik med andet modelnummer, så forbrugerne ikke kan prissammenligne :(