Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dammefar
Hej.
Jeg har lige købt et Phillips 42PFL5008T fladskærm og kigger efter en form for kanalsortering, så jeg kan få de kanaler jeg vil have, i den rækkefølge jeg vil have.. Jeg kan dog bare ikke finde det sted, hvor jeg kan gøre det i mine instillinger.. Nogle der kan hjælpe??

Mvh Dammefar
Af jng
Dammefar skrev:Hej.
Jeg har lige købt et Phillips 42PFL5008T fladskærm og kigger efter en form for kanalsortering, så jeg kan få de kanaler jeg vil have, i den rækkefølge jeg vil have.. Jeg kan dog bare ikke finde det sted, hvor jeg kan gøre det i mine instillinger.. Nogle der kan hjælpe??

Mvh Dammefar
Alle, der har læst brugervejledingen, kan hjælpe dig.
Af Dammefar
Der står bare ikke lige noget i brugervejledningen, ellers tak for den smarte kommenter..
Af kaja69
Jeg kan ikke hjælpe desvæære, men kan du sige noget om kvaliteten? Kan det hænges fladt på en væg? Fungerer pause og optag godt? På forhånd tak!
Af mic81
Fra manualen:

Reorder channels
After the channels have been installed, you
can reorder the channel list.
1. While you watch TV, press LIST.
The channel list is displayed.
2. Press OPTIONS.
3. Select [Reorder], then press OK.
4. Select the channel to reorder, then press
OK.
5. Press the Navigation buttons to move the
highlighted channel to another location, then
press OK.
6. Once complete, press OPTIONS.
7. Select [Exit reorder], then press OK

Se evt. her, side 14:

http://download.p4c.philips.com/files/4 ... fu_eng.pdf
Af BrianH
Dammefar skrev:Der står bare ikke lige noget i brugervejledningen, ellers tak for den smarte kommenter..

Jo, det står i tv'ets brugervejledning/hjælp
Af jng
Dammefar skrev:Der står bare ikke lige noget i brugervejledningen, ellers tak for den smarte kommenter..
Selv årsag. Det er selvfølgelig lettere, at 'nogen' finder det for dig, så du selv slipper for at læse.
Af Flatbrød
Mange "Karl Smart" kommentarer til Dammefar fra jng,
hvilket blot understreger manglende kompetence og indsigt fra sidstnævnte.
Har du kun flabede svar, jng, så hold dig væk.

Faktum er at Philips i deres 2013 har dummet sig gevaldigt og generelt har forringet deres
opsætning og brugerflade. Det er nogen sjusk.

Ønskede man på et Philips TV fra 2012 at flytte en given programplads f.eks til en lavere
placeing (nr.) kunne man ved indsætning enten vælge at erstatte eller indsætte, dvs. at den
enten erstattede en eksisterende plads eller kom ind imellem to pladser.
I 2013 modellerne kan man kun erstatte, dvs. bytte programpladser, hvilket gør
funktionen i praksis uanvendelig.

Tillige er mange menuer på Philips TV 2013 forsynet med diminutive (meget små) tal f.eks ved indtastning af sidetal på tekst TV eller ifm. volumen kontrol.
Hvad er der gået galt Philips ?
På 2012 udgaverne kunne det reguleres, men ikke på 2013-modellerne.